Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Hormoner

Av Beatrice F Wik - 29 juli 2009 12:31


Vet inte vem av mina bloggvänner som skrev nå't om tonårshormoner för ett par dagar se'n... Tror det var du, Spidermom.


Jo då, det kan jag skriva under på! Min tjej är ju som sagt 12, men hon är redan väldigt tonårsaktig, det har liksom bara flugit på henne det senaste halvåret. Förändringarna se'n förra sommaren är helt enorma!


Igår lade jag in ett jättefint foto på henne. Tänkte inte på att jag borde ha frågat henne först. Under sen kväll igår satt jag sedan uppe och läste bloggar. Elinor kunde inte sova så hon kom upp och satte sig hos mig. Och fick se att jag lagt in en bild på henne i min blogg! Hemska gärning, hur kunde morsan lägga in en så fruktansvärt ful bild på henne!? Ååååh, vilken skräck! Hon var ju så ful, så det var inte sant!


Visade henne då en gullig kommentar jag fått av Viveca, om att hon tyckte Elinor var jättefin och dessutom lik mig. Då blev det ännu värre! Till på köpet lik mamma, kan eländet bli större?! :)

Det hela slutade med att jag fick ta bort bilden på henne, tack ändå för kommentaren Viveca, jag vet att det var välment och den värmde (om inte min dotter så i alla fall hennes mor...) Ja, du vet väl själv hur det är att va tonårsmamma? Inte helt enkelt alla gånger.

 
 
Viveca

Viveca

29 juli 2009 13:24

Ingen fara! Känner igen detta. Det är därför jag mest har bilder på mina som bebisar eller bakifrån. De blir vansinniga! Visst, man ska respektera deras integritet, men att anledningen är att de är fula? Det är inte lätt att vara ung tjej idag, med alla utseendekrav och att bli matad med reklam fullt av retuscherade fotomodeller. De är ju hundra gånger finare själva. Hoppas att de kommer på det när de mognat litet.
Kram

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
SpiderMom

SpiderMom

29 juli 2009 14:46

Haha. Ja, det där känner jag igen, men min dotter blev vansinnig för att jag skrivit om henne. Hon fick kommentarer av Farfar som läser min blogg ibland (hon jobbar hos honom ibland) och det tyckte hon inte om;) Ändå skrev jag inget särskilt. Hå, hå. Dessutom är allt jag gör och säger (då hennes kompisar hör/ser) otrooooligt piiiinsamt.... Minns inte att jag var sån, men man har kanske förträngt? :D
Kramiz,

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

29 juli 2009 17:37

Skönt att höra, SpiderMom, att det är fler mammor som är pinsamma. Det är jag titt som tätt när kompisarna är med. Höjden är om jag råkar sjunga med till musiken i bilen när jag skjutsar dem nånstans. Hjälp, vilken skräckupplevelse.

http://Beabloggar

 
Bea

Bea

29 juli 2009 18:05

Viveca: Tänkte på de där kraven du pratar om. De är verkligen hemska. Ser det även i skolvärlden. All denna utséendfixering... Dessutom tycker jag att de ska bli vuxna så mycket snabbare än när vi var i den åldern. Trist.

http://Beabloggar

 
Gubbfan

Gubbfan

30 juli 2009 10:35

Jag lovar att det inte är lätt att vara morfar till en tonårstjej heller.
Man liksom tassar kring på en smal knivsegg. Och fast man inte vill så kan det bli så fel.
Gamlingar tänker ju så annorlunda.
Mycket därför som jag så gärna läser din skolblogg och andra ungdomars bloggar.
Det är så mycket av min egen ungdom som jag måste hitta i hjärnans skrymslen och sophögar.
Kanske kan jag undvika något klavertramp?
Annars är din dotter liksom alla unga människor väldigt söt och ser vuxen ut, inte som en tolvåring.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

1 augusti 2009 00:05

Tack för det! Hon hat alltid, helt naturligt, varit både lång och brådmonen. Konstigt nog, för jag var inte alls så, jag var liten och tunn (dock har jag alltid varit lite lillgammal eftersom jag spenderade så mycket tid med min älskade Mormor).
Trots att hon bara är 12 är hon endast ngra cm kortare än jag. Så jag antar att det blir en lång och ståtlig kvinna av Dotra mi.

http://Beabloggar

 
Bea

Bea

2 augusti 2009 00:42

Gubbfan! En sak som plötsligt slog mig och som jag vet av egen erfarenhet: försök att vara försiktig med att kritisera hennes yttre! Det tycks bli allt känsligare allt medan tiden går med tanke på alla hemska utséendeskrav! Annars tycker jag, som jag tidigare sagt, att det är jättetrevligt att en man som har den stora äran att kalla sig Morfar vill vara med i våra samtal. Man har väl knappast levt ett helt långt liv till ingen nytta!? Jag är säker på att Du är uppskattad också hos ditt barnbarn!

http://Beabloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards