Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 4 augusti 2009 22:33


Tapeterna i inlägget nedan kom verkligen inte till sin rättvisa vad gäller färgerna.  Fondisen är ju som sagt mörkt brunröd och medaljongerna är guldfärgade.


Den andra ljust, varmt beige... Men nu fick ni ju i alla fall se mönstret.


På tal om det inlägg jag skrev imorse om att man bör njuta och ta vara på tiden, allt går ju så fort.


Hittade lite semesterbilder från Danmark för...fem år sen tror jag. Och jag blir nästan lite skraj med tanke på hur enormt mycket som har hänt med mina små älsklingar på bara några korta år.


Carpe Diem

Av Beatrice F Wik - 4 augusti 2009 17:52


Igår tapetserade vi som sagt och jag blev mot förmodan skitnöjd! På Vivecas begäran :) har jag nu lagt in ett par bilder, så ni får se själva;

70-talsmedaljongtapeten är alltså fondväggen.

Den andra fick dock, lustigt nog en annan färg på bloggen. ?! Den är varmt beige i verkligheten.


Ni får i alla fall en glimt, men själva helheten, värmen i ljuset, gör ju så klart att det blir helt annorlunda på plats.


  















Av Beatrice F Wik - 4 augusti 2009 05:50



God morgon, alla bloggvänner!


Jag blev plötsligt sugen på English Breakfast, du vet... med rostat bröd, té, bacon och inte särskilt välstekt ägg... mmm. Har varit i Great Britain vid ett tillfälle, för...vad kan det vara, fem-sex år sedan?


Jag var i Skottland.

 Med gröna kullar, hemtrevliga pubar och engelskmän som pratade just på den accenten man förväntar sig.

Och vänliga människor på vandrarhem som säger "Oh deeear".


Regn, dimma och jättehärliga människor! Varför jag tänker på just dessa blommor när jag kl 6 på morgonen längtar efter en äkta english breakfast vet jag faktiskt inte. Kanske stod en liknande bukett på ett väldukat bord med linneduk som minner om det som var?


Jag vet, som vanligt inte. Mer än att jag måste ta vara på tiden.

För TID SOM HAR GÅTT KOMMER ALDRIG IGEN.


"Se upp mot himlen och betrakta noga dessa moln. De återkommer aldrig."

/ Arthur Lundqvist (tror jag)

Av Beatrice F Wik - 4 augusti 2009 00:00


Så fruktansvärt mycket

livet kan ge

så mina ögon kan glitta

mina läppar kan lé

Så min själ kan få andas

och njuta ett tag

som en grönskande äng

en försommardag


Som solen som skiner

från himmelen blå

Det är så oerhört mycket

jag kan få

Så du som har makt

ge mig kraft nog att ta

av stunden och lyckan

och det jag vill ha


Ge mig mod nog

att älska

bara en gång till

Ge mig kraft nog

att kämpa

 för det jag vill


Så min själ kan andas

och nujta ett tag

som en grönskande äng

en försommardag

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards