Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 14 augusti 2009 22:53


...Här dansar jag orientalisk magdans i mörkret. Inför publik. Det gör jag vareviga fredagkväll. Nu med. Börjar bli riktigt långtråkigt nu...


Eller, neej, jag kanske överdrev lite där. Jag dansade faktiskt orientalisk magdans inför publik en fredagkväll och detta har jag förevigat. Men jag gör det inte varje fredagkväll.


Ärligt talat så njuter jag bara av tystnaden och stillheten i mörkret när restan av familjen gått till sängs. Min tid.


Imorse gick jag upp tjugo i sex. Mycket imponerande för att vara jag. Missade stadsbussen idag igen, så fort jag kommit runt hörnet på vårt hus såg jag bussen åka. Samma sak hände igår, så bussen måste gå tre minuter innan jag beräknat, har jag luskat ut. Fick cykla ner till stan och hann där med nästa buss som tar mig tre mil mellan Karlstad och min skola i Grums. Svinkallt var det imorse. Det känns att det börjar bli höst nu...


Det skulle vara så skönt att få sova ut imorgon, men jag är fotbollsmamma, vilket innebär att man med jämna mellanrum står i kiosken när grabben har cup. Så 0800 ska ska jag va på plats. För att sedan sälja hamburgare, korv och glass under dagen.

 Sometimes it's hard to be a woman...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards