Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 18 augusti 2009 23:29


Den här stunden är dygnets bästa. Saknar dock sommarlovet en smula, när jag kunde förlänga den här gudomliga stilla, lugna stunden hur långt som helst.


Jobbade som en liten blå ikväll, med gammalt arbete som blivit kvar sedan förra terminen. Jag avskyr att ha saker liggande kvar efter mig, så jag ville bara få det gjort. Nu är det en ny termin; nu väntar nya, spännande utmaningar. Nu vill jag fokusera på det som ligger framför oss. Jag blev klar i alla fall, med det jobb jag hade. Så det känns bra...


Har ändå haft tid att reflektera och läst en blogg som tog upp ämnet självförtroende. "Tänk på alla människor som kommer att korsa din väg under det kommande året" skrev hon.


Spännande och intressant. Ett nytt läsår ligger framför oss (i alla fall oss skolmänniskor och alla barn/ungdomar, som lärare tänker man inte i kalenderår, utan läsår, åtminstone gör jag det).


Ett nytt, vitt, oskrivet blad. Det gamla tillhör det förgångna. Nu är det upp till Dig och mig att skapa ny historia. Vi kan faktiskt göra vad vi vill. Och kanske, när vi ligger där på dödsbädden (HUUU; hemska tanke!) minnas just det här året som det allra bästa i våra liv.


Det är upp till Dig. Och mig.


Av Beatrice F Wik - 18 augusti 2009 09:05


Ville bara säga att jag tänker på dig JUST NU!!! Har tyvärr glömt mobilen hemma.

Kom till jobbet för en kvart se'n, ska börja planera för svenskan under det kommande läsåret, men gick och gömde mig en stund i klassrummet för att tjuvkolla bloggen ;)


Kram på dig och alla andra som läser!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards