Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 20 augusti 2009 23:51


Har hunnit med en hel del idag. Det tråkiga är, att jag hunnit med att få ont i halsen. Det roliga att jag varit med min grabb på hans skolstart och det verkade jättebra. Och att starten med min egen klass också kändes positiv. Så man ska inte klaga.


Joo, kanske lite. Igår klagade jag för bästa väninnan över att jag hade en konstig värk i käken. "Du kanske ligger och spänner dig och biter ihop käkarna på natten" menade hon. Just nu känner jag mig förvisso inte särskilt spänd, men man vet ju inte vad man pysslar med i sömnen. Fast förmodligen var det en infektion. Eftersom jag vaknade i morse med halsont.


Likadant vid varenda skolstart. Förkyld, eller träffad av andra bacillusker. Det konstiga är att jag aldrig blir immun. Har ju för sjutton jobbat som lärare i typ hundra år nu och borde tåla alla baciller som finns, tycker man. Men icke. Jag har alltid varit en klenis. En sugpropp för allehanda bakterier. Ända sedan jag var barn liten och tunn. Får väl satsa på orden.


"Liten på jorden, men stor i orden."


 Kanske något för en liten klenis som jag?


Av Beatrice F Wik - 20 augusti 2009 00:11


"Om hustrun syndar, är mannen inte oskyldig."

/Spanskt ordspråk

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards