Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 26 augusti 2009 23:05


Vaknade kl 0600 av att mobilen spelade. Men inte med den vanliga segheten, utan med en fruktansvärd obehagskänla i hela kroppen, med centrum i magen. Hjärtat dunkade skitsnabbt och jag var kallsvettig. Efter bara ett par minuter kände jag vad som var på gång; fick rusa in på toaletten och få ur mig det jag ätit under gårdagen, samma väg maten kommit in. Bakterier förmodligen. Höll på med denna djävulska syssla under hela förmiddagen och var under senare delen av dagen totalt utpumpad.

                                         

                                         


Beträffande gårdagens inlägg "Ensam eller stark?" vill jag nämna en sak apropå att vara lillgammal. Gittis var en av mina favoritmänniskor under min barndom. Och är det fortfarande. Tillika mina barns (Jag blir galen på allt Gabbes tjat: Kan vi inte åka till Gittis?!)


"Jo, kanske"


"&¤G(#%(&%%¤"


Som ovanstående lät det senast idag, för jag svarade "kanske" när Gabbe ville åka dit idag och Elinor hade träning, vilket betyder att hon inte skulle kunna följa med. Men vi åkte naturligtvis inte, med tanke på att jag kräktes imorse. Riktigt så taskig är jag inte...


När jag var barn var Gittis vuxen, fast jag ansåg att hon var min väninna :)

När jag var väldigt liten gick vi på stan tillsammans. Minns du det, Gittis? Jag hade gjort mig så fin, hade en liten kappa på mig och tyckte att jag var värsta donnan!!! Visst var den röd, den där kappan?


På tal om ensamhet... jag älskar dessa ensamma stunder. Har sagt det förut, flera gånger. Vid datorn, när de andra sover. Naturligtvis tycker jag hemskt mycket om att umgås med andra människor, men jag har också ett jättebehov av stillhet. Det kanske hör ihop. Som Yin och Yang.


 


Denna stillhet krävs för att jag ska orka ge och ta. Av andra människor. Jag är heller inte alls rädd för ensamheten. En helt oplanerad helg är bland det bästa jag vet. Då får jag gå omkring och dona i min egen takt. Reflektera, filosofera. Bara ha det skönt. I det samhälle vi lever krävs ju, som vi vet, rätt rejält laddade batterier.


Avslutar med ett citat, tyvärr utan källa;


"Den som inte njuter av sitt eget sällskap har heller ingen anledning till det."





Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards