Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 29 augusti 2009 23:58


Mannen har åkt till Västergötland för att träffa sin gamle studiekamrat och dennes vänner; ett sällskap bestående av ett gäng rektorer och så min man, som är lärare. Man skulle då kanske gissa på att deras konversation till 99% består av skola och utbildning, men ska jag va riktigt ärlig så tror jag inte att den gör det. Undrar vad karlarna pratar om när inte vi tjejer är med... Tror i alla fall att de i denna stund spelar poker. Det gör de alltid. Hoppas du har det bra, Håkan. Du läser ju inte min blogg, säger du, fast jag tror nog att du gör det i smyg ;)


Har tagit en lång cykeltur med sonen idag (dottern är oftast upptagen med sitt. Är man 12 år är det i första hand kompisarna som gäller.) Vi brukar va ute på långa cykelturer, jag och Gabbe, och han är hur duktig som helst. Cykelturerna brukar ta flera timmar och han trampar ihärdigt på med sin lilla cykel. Oftast med ett léende på läpparna. Det är en härlig kille jag har.


Han gick i fotbollsskola i somras och kom hem med en guldsko efter sista dagen. Han hade fått ett "pris". Det här tycker jag var skitbra gjort av ledarna: De lämnade ett pris, inte till lagets bästa spelare, men till "lagets bästa kompis."


Vad gudomligt härligt att något annat än prestation värderades i första hand. Inte för att Gabbe inte är duktig på att spela fotboll, och duktiga fotbollsspelare är inte att fördöma, men den egenskap jag upplever som allra viktigast har jag uppenbarligen lyckats föra vidare i rakt nedstigande led. Var en god vän! Det kommer du att tjäna på och ha nöje av hela livet. Dessutom har du kanske den stora glädjen att glädja andra människor på vägen!


Nedan en bild på den sympatiske fotbollsspelaren.



Av Beatrice F Wik - 29 augusti 2009 23:42


Jag hade hoppats att få möta Henne

och visst har jag fantiserat

Planerat och uppgjort

skulle vi mötas i de fina salongerna

Lyckan och jag


Intet anande om att

Hon skulle uppenbara sig

bland böcker och bänkar

och ungar

en snöig tisdagförmiddag

i december


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards