Alla inlägg den 2 september 2009

Av Beatrice F Wik - 2 september 2009 23:25



 "Kvinnor är konstant misstänksamma mot män och man förstår dem."

  /Henrik Hill

Av Beatrice F Wik - 2 september 2009 22:47


Har sovit skapligt bra i natt, vilket man ju får vara tacksam för. Tog bilen idag (vilken fruktansvärd lyx!!!) pga av att jag efter jobbet skulle köpa en present till en viss person och dessutom hinna i god tid till föräldramötet för min son. Fixade allt, galant.  :-)  Jag var t o m så ambitiös (mycket duktigt, Bea, det lever vi länge på ;) ), att jag tog på mig rollen som klassmamma under terminen, tillsammans med min stackars bästa väninna, som inte ens hade möjlighet att komma till föräldramötet. Hon vet i skrivande stund inte ens om att hon är klassmamma i åk 3 på sin dotters skola  ;(  Jag föreslog Lena, och de andra föräldrarna var så nöjda, så. En tredje mamma (som av en slump- eller inte?! -också lärare till yrket) ställde tillika upp, så vi ska nog komma på någon riktigt smarrig Halloweenfest för våra små yrväder. Dessutom samlar vi pengar till julavslutningen. Inte sååå betungande. Tyvärr är jag ingen Natural Born fotbollsmamma, eftersom jag själv saknar intresse för bollsporter, däremot tycker jag hemskt mycket om att hjälpa till på alla andra sätt jag kan, vad gäller mina barn. Så en klassfest till Halloween skall vi nog lyckas få till...Jag är verkligen nöjd med båda mina barns skolor. Gabbe, med urbra personal och empatiska lärare omkring sig och Elinor i musikklass. Bara det att få ägna en timme om dagen åt musik måtte väl va guld värt!

Av Beatrice F Wik - 2 september 2009 00:35



"När man åldras blir man både lite tokigare och lite klokare"

/Franskt ordspråk


                               

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards