Alla inlägg den 19 september 2009

Av Beatrice F Wik - 19 september 2009 00:45


"Vår väg är inte bara mjukt gräs,

den är en bergsstig

med massor av vassa stenar.

Men den går uppåt,

framåt, mot solen"

 

/Ruth Westheimer

 

Av Beatrice F Wik - 19 september 2009 00:03


Har haft häcken full med hemarbete under kvällen. Tvättat, den vanliga cykelturen med Grabben, vikt tvätt, borde ha städat. Som heltidsarbetande mamma har man ju lite att pyssla med under helgen, men den här helgen försökte jag jag röja undan en hel del redan i tidigt skede, istället för att slappa bort fredagskvällen... 


Imorgon har jag nämligen den stora äran att få insyn i en värld jag tidigare inte varit så bekant med. En vän till mig har bjudit mig med att delta i någonting helt nytt, men ändå inte så långt ifrån min person. Något som intresserar mig. Jättespännande! Fast det känns ju, naturligtvis, lite pirrigt och nervöst för mig, med tanke på att det är nytt... Jag har sagt det förut och säger det igen; Jag är en fruktansvärt priviligierad människa. Vet inte riktigt om jag förtjänar de underbara vänner jag har omkring mig. Glad

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards