Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Boxning och j-ar anamma

Av Beatrice F Wik - 5 oktober 2009 21:48


Jag inspirerades lite av energiknippet Stina Björnlod (Se länkar; Skolblogg).

Boxningen i fredags fick mig att tänka på att ilska inte alls behöver vara en negativ känsla. Pratade med en vän om det här härom dagen. Att vara ledsen är föga energigivande, men människor som vi är, blir vi naturligtvis ledsna ibland också. Svek och brustna förhoppningar är en del av livet. Då måste vi få bli ledsna. Gråta ut. Sörja.


Men inte för länge. Låt inte sorgen bygga bo över ditt huvud. Res dig upp, bli arg och använd ilskan till något konstruktivt! Ilskan kan vändas till en enorm drivkraft, en mäktig känsla. Jag tänker klara det här!!! Jag kommer att gå vidare!!! Lite j-ar anamma.


Har ett skolexempel på det här. En av mina goda väninnor från tonårstiden i en liten håla i Värmland flyttade för ett antal år sedan iväg till en större ort för att plugga. Med sig hade hon sitt livs Kärlek. Trodde hon. Tills hon av en händelse kom hem tidigare en kväll från en kurs och fann en okänd kvinna sittande i hennes dubbelsäng, tillsammans med den sk kärleken.


Min goda väninna slängde naturligtvis med buller och brak, bokstavligen ut karlsloken. För att bli kvitt med sin ilska började hon med just boxning, tränade rätt friskt, och gick ner 10 kg. Hon hade tidigare varit lite ( i mina ögon dock, sött) mullig, men såg helt fantastisk ut så vältränad som hon blev. Hon ägnade sin nyblivna frihet som singel till att läsa in fler kurser och fick ett framgångsrikt jobb.


Tyvärr har jag inte haft så mycket kontakt med min goda gamla väninna på flera år, eftersom hon bor i en annan stad och tyvärr har man ju rätt fullt upp med det närmaste. Men jag tänker ringa upp henne, byta några ord. Gammal vänskap rostar aldrig. Väninna C är en riktig förebild. Stark och vacker. Vet inte hur hon lever nu, men är hon fortfarande singel förmodar jag att det är kölapp som gäller för männen ;)


Vill avsluta med att citera en kollega och vän. Tycker det här är bra: Vägra vara offer!


Ta kommandot över ditt liv. Blir du f-bannad; surfa på känslan. Använd den till någonting konstruktivt. Det är Du som bestämmer och Du är alldeles för värdefull för att bli trampad på.

 
 
Ingen bild

Muppen

6 oktober 2009 00:00

Det är helt rätt Beatrice, vi människor har så nära till att känna oss som offer. Vi har också en tro att vilja förändra andra, vilket sällan eller aldrig lyckas. Den enda som du med säkerhet kan förändra är du själv. Detta i sin tur kan ge vid handen att det är dags att byta äkta hälft, jobb, umgänge eller liknande.

 
Ingen bild

Gittis

6 oktober 2009 08:30

Ja Bea, en sak är säker "det här jordiska är inte riktigt helt enkelt"

Citat: "Längtan är kärlekens eviga följeslagare"

 
Ingen bild

Gull-Britt

6 oktober 2009 10:59

Vilken tur att hon kom hem och fick se detta så hon kunde göra sig av med honom. Hennes liv blev ju efter detta mycket bättre. Det tycker i alla fall en utomstående. Iskan är bra ibland, sorgen behövs också och för att inte tala om glädjen.
Kram på dig

 
Ingrid

Ingrid

6 oktober 2009 14:19

Klokt skrivet, som alltid..
Ska kika in på din skolblogg och läsa lite.
Kramar i mängder
Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

14 oktober 2009 20:22

Oj, jag fastnade visst i bloggläsandet! Mycket intressant läsning och tankebanorna för mig tillbaka till januari förra året då jag gick på skrattyoga. Jag menar dina listor som du ska skriva varje kväll :)

Hoppas du blir frisk snart! Eller kanske du redan är? Det är så skönt när man väl kommer till träningen! Själv är jag klar med utmaningen nu. Så himla stolt att jag unnade mig en chipspåse (utan e.. :P)

Detox frågade du över! Jag har skrivit om detoxen i den gamla bloggen som självklart inte vill fungera ikväll! Suck. Men mitt tips är att googla dig fram till en detox som passar dig. Du kommer vara otroligt trött de första dagarna och troligtvis ha huvudvärk, men inga värktabletter är tillåtna! Sen är det väl i huvudsak: Grönsaker, frukt och rawfood som är grundprincipen. Så synd att bloggen inte vill funka men adressen dit är dreammaddo.se/blogg så finns en kategori som heter Detox HT 2009 och kanske en för våren också? :S

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards