Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Döden är inte slutet

Av Beatrice F Wik - 21 oktober 2009 23:12


Jobbar, jobbar, jobbar... just nu. Läser in en massa historia som jag inte läst sedan högskoletiden. Har fått nya kurser, vilket innebär en hel del inläsning, men kul är det. Det är lov om bara några dagar, så jag tänker inte klaga.


Novemberlovet är lite speciellt, och jag har nog lite säregna åsikter: jag har faktiskt inte så mycket emot den här årstiden. Vackra färger på träden, frisk och hög luft, långa, fräscha promenader och sedan mys med tända ljus och "goda" böcker. Inte så dumt.


Som barn älskade jag spökhistorier (och detta-om något- borde väl vara "spökenas" heliga tid!) Fortfarande tror jag på övernaturliga ting. Men jag är inte längre rädd.


Jag tror inte att vi dör med våra kroppar. Vi lever vidare, kanske genom reinkarnation, kanske på annat vis. Döden är i alla fall inte slutet, och det vi ser är inte allt, det är ett som är säkert. Åtminstone i min värld.


Sov gott i natt, bloggvärlden.

 
 
Viveca

Viveca

22 oktober 2009 03:38

Spökhistorier är spännande. Minns en skolresa på mellanstadiet, då vi var i Bergslagen. Vi satt hela klassen i en grotta om kvällarna och lyssnade på när magistern berättade läskiga spökhistorier. Själv tror jag på spöken, eftersom jag sett dem, men jag är osäker på vad jag tror händer efter döden. Är inte religiös dock. Kanske tillhör spökena en annan dimension som ibland blir synbar för oss?

Önskar dig många trevliga och mysiga höstkvällar med ljus och böcker:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gittis

22 oktober 2009 08:32

Bea, vad bra Du har och det måste kännas skönt för Dig som upplever att vi inte dör med våra kroppar och att vi lever vidare. Jag tror precis tvärtom, med döden är vi forever borta, finns ingenting mer !!!
Men man vet ju inte riktigt säkert, ingen har kommit tillbaka och talat om.

 
Nettis

Nettis

22 oktober 2009 09:13

Tack snälla, vad gullig du är :) .

Ja jag är oxå helt övertygad om ett liv efter detta :) . Jag är inte rädd för andar heller :) . Vi har tex en katt här i huset, som troligtvis har tillhört förra ägaren :) . ALLA har sett den utan vetskap om att någon annan hade gjort det :) . Sen var det någon som sa det, och allihop blev jätte uppspelta och skrattade, och utbrast; Åh har du oxå sett den?!!! Hihi! Min pappa är oxå här ofta. Tror att det är han i alla fall :) . Lampor tänds och släcks jämt :) .

Jag avskydde historia när jag gick i skolan ;b . Men nu tycker jag att det är rätt kul ;) .
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

23 oktober 2009 10:21

Angående leva vidare så finns det många tankar om detta.
De flesta av oss kan inte nöja sig med att vi lever vidare så länge någon minns oss eller vad vi har gjort.
På bloggen iskall.bloggplatsen.se för 31/8 finns ett sätt att hantera det hela. Det rör björnar.
Men se upp!
Det mesta på den damens blogg är annars oanständiga historier.
Så adressen bör inte lämnas över till barn eller män.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

24 oktober 2009 10:49

Jag är helt övertygad om att det inte "slutar" och bara blir svart... Läste kommenarer du fått, och det var riktigt kul!
Vi har lite "aktiviteter" här i huset med, som vi inte kan förklara... =)
I början var jag obekväm med det, men nu är det en del av vardagen!
Berättar gärna mer om det, om du är intresserad =)
Kram på Dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
SpiderMom

SpiderMom

24 oktober 2009 20:47

Tack snälla Bea för dina fina ord.! Blev jätteglad :O)
Ang hur du ska få in bilden; jag har aldrig lyckats MMSa så jag loggar in via mobilen och krånglar och trixar, laddar ner bilden (som man gör med datorn annars) och sedan är det bara att byta (via sin dator, alltså) Om du har bilden kvar i mobilen; försök! Annars, försök lägga över bilden via bluetooth (om du har det i datorn) eller ladda över via minneskortet. Jag vet inte om du fattade något alls av det jag skrivit, du får gärna återkomma ;O)
Kramiz

http://spidermom.bloggagratis.se

 
SpiderMom

SpiderMom

24 oktober 2009 21:32

Apropå andar...Jag har någon/några hemma hos mej av och till. Teven sätts på av sej själv och stängs av direkt efter, någon satte sej i min säng när jag sov; ingen där när jag öppnade ögonen...Det går i vågor, ibland längre perioder. Jag är livrädd för andar, jag vill inte se någon, jag vill inte ha dem här, jag skulle antagligen svimma av skräck. Är livrädd för Spökhuset på Grönan...Ändå är jag sjukt intresserad av andevärlden. Kollar Det okända och tror på ett liv efter detta...Går inte ihop, va? ;O)
KRAM, och Nettis, titta gärna in hos mej med mera berättelser om din pappa och katten mm. Jag vill höra ALLT! ;O)

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards