Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Halloween. När? Och vad har du för åsikter?

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2009 00:20


När är Halloween?


Nu syftar jag inte på Allhelgonahelgen, för jag vet att den infinner sig nästa helg, utan jag syftat på den dag då barnen klär ut sig till spöken. (Och jag med; se nedan! Grabben och jag har haft en alldeles alldeles fruktansvärd kväll ikväll, då vi sett ut som värsta häxan resp döskallen. Titta... om du törs... för jag kan garantera, att vi är horribla ;)


Jag gillade faktiskt inte Halloween för några år sedan. Några ungar kastade ägg på min numera bortgångne morbrors hus för att han inte förstod frågan "Bus eller godis?"

Jag blev så f-bannad, rent ut sagt, att jag t o m skrev en insändare om Halloween i vår lokala morgontidning. Numera ställer mig mig lite mildare till frågan. Så länge det inte rör sig om destruktivitet är jag med på det. Så länge barnen klär ut sig och har roligt. Att de sedan klär ut sig till spöken kan väl förvisso verka lite stötande och skrämmande. Men jag väljer att se det ur den positiva synvinkeln: De har roligt. Stoppa det om det går över gränsen, men så länge de har kul och inte förstör för någon annan är det inga problem för mig.

 

Schlafen Sie gut.


 
 
Nettis

Nettis

25 oktober 2009 21:30

Näe fy, inget sånt bus är kul :( ! Tillät verkligen föräldrarna att ungarna fick kasta ägg :( !!!
Vi har flyttat fram våran "maskerad" till nyårsafton i stället ;) !

Tack för det fina du skrev i mina kommentarer. Det värmde :) . Idag har det känts hela dan som om jag ska få min mens... Efter fyra månader, skulle den bli för jäklig troligtvis! Men jag har trott att den ska komma andra gånger oxå. Och då har den uteblivit :( .
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards