Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Ny hårfärg?

Av Beatrice F Wik - 28 oktober 2009 23:12


Nu känns det lite bättre med stressen och irritationen. När jag är på dåligt humör finns det alltid en rolig grej som jag kan pigga upp mig med: En ny hårfärg;) Detta kan förvandla även en menshäxa av den allra värsta sorten.


Åkte iväg och köpte mig två förpackningar (Jag har tjockt hår, så för mig räcker det inte med en...) för dyra pengar. Kastanj. Någon nyans ljusare än min nuvarande nästan svarta med en svag ton mot rött. Lite varmt. Tar bort det här novemberbleka.


Hela proceduren tog mig en dryg timme. Och vad händer?

Ingenting.

Inte minsta ton mot varmt rött, inte ett dugg ljusare. Dock blev håret glansigt och fräscht, men ändå!!!


Ja ja. Jag lyckades i alla fall bli på ganska gott humör under tiden. Jag älskar att hålla på med hår. Skulle kunna tänka mig att jobba som frissa. Klipper båda mina barn, det har jag gjort sedan de var små, men jag är inte i klass med Viveca, som klipper sig själv, med värsta snyggaste resultatet! Helt otroligt. Sin egen nacke. Det är ju nästan övermänskligt.


Sov gott i natt.




 
 
Ingen bild

Gittis

29 oktober 2009 08:31

Bea, Du är väl bra som Du är med den färg Du har. Men som sagt, lite färg gör håret glansigt.
Jag gillar absolut inte att hålla på med håret och gå och klippa sig, det är pest för mig.
Hårfrisörer har en benägenhet att hitta samtalsämnen, så jag tror Du skulle passa som frisör.

 
Gubbfan

Gubbfan

29 oktober 2009 12:35

Tror att kvinnfolk håller på med sina hår bara för att reta oss skalliga gubbar.
För att vi skall bli avundsjuka!

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Viveca

Viveca

29 oktober 2009 13:38

Vad tråkigt att det inte blev någon skillnad. Kan du inte lämna tillbaka färgen? Man måste väl få valuta för pengarna?

Tack för berömmet:) Snart dags att klippa igen. Det växer ut snabbt när det är en kort frisyr.

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

29 oktober 2009 19:13

Ha ha, Gubbfan!
Ja, lite kul måste vi väl få ha! ;)

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

29 oktober 2009 19:16

Ja, Viveca, det är det som är nackdelen med kort.
Jag har en längd som jag gillar, till axlarna. Den växer också "ur sig" oerhört fort.

När jag hade jättelångt behövde jag bara klippa mig var tredje månad.

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards