Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Där ska vi ligga sekel efter sekel...

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 16:40


Hoppas du har en skön söndag.


 Tänker hedra våra döda idag istället, det går det med. Så nu blir det en tur till kyrkan i mörkret, där vi ska tända var sitt ljus för var och en av våra bortgångna släktingar.


 Det är en speciell känsla att gå över kyrkogården när ljusen lyser på gravarna och det är svart och kallt ute. Det får mig att tänka på hur kort livet egentligen är; snart ligger vi där i våra gravar, och där ska vi ligga sekel efter sekel. Otäckt. Men också en påminnelse om att vi bör ta vara på de här få åren vi har på jorden.

 

 
 
Ingen bild

Gittis

1 november 2009 17:13

Bea, Du är en mycket tankfull person. Detta är en helg man tänker på livets alla mörka och ljusa sidor. Vi har några mörka månader kvar till jul, men sedan vänder det mot ljusare tider.

Visst känns det hemskt att vi skall ligga sekel efter sekel i en grav, men då är vi ju ändå borta.
Så gläd Dig i Din ungdom som ViIlhelm Moberg sa och jag tror vi skall ta honom på allvar. Vi kan väl i stället säga att, gläd Dig så länge Du lever.

 
Bea

Bea

1 november 2009 19:40

Det där var bra sagt, Gittis! Här var det en som kunde sin Moberg, det gläder en svenklärarinna;)

Jo, jag är en grubblare, eller grubblerska, kanske man ska säga, jag är ju en "hon". Ironiskt nog är det nog inte alls det intryck jag först ger, men du som känner mig vet ju hur jag är egentilgen...

Får passa mig så jag inte grubblar FÖR mycket... (då blir jag väl knäpp till slut!)

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

1 november 2009 21:24

Hej vännsingen!
Jag har varit o tänt ljus jag med ikväll, har inte hunnit förräns nu, känns som man jobbar arslet av sig..

Har en alldeles speciell liten överaskning till Dig i min blogg.. =)

Kram på Dig!

Och Du! ... ja , man kan minst säga att jag höll på att skratta ihjäl mig,, jag ropade på gubben min så han också fick se ditt "djur"... hahaha ...
Man kan säga att vi hade en rolig stund framför datorn..
Men Hua!! Hur lät det där då ?!
Det blir bara värre o värre... haha!
Kram igen!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

1 november 2009 21:45


Ja men självklart får du det =)
Svaret på frågan i min blogg...

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

1 november 2009 21:49

Jaså du, lilla Ingrid! Vad pysslar ni med framför datorn egentligen!? :)

Kram på dig!

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

2 november 2009 10:38

Men det är ju bara kroppen som ligger där :) . Den har du ju bara till låns :) . Själen befinner sig någon helt annanstans.. där det är ljust, varmt och du får träffa din lilla mormor igen :) .
Kramis på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards