Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Det hade jag alldeles glömt bort!!!

Av Beatrice F Wik - 2 november 2009 23:22


Lite lustigt... Vi människor är verkligen vanedjur. Varje kväll vid ungefär samma tidpunkt hamnar jag på samma plats: framför datorn.


Och jag njuter. Av stillheten och lugnet. Av att dagen är fullbordad. En dag av alldeles vanliga stridigheter: upp på morgonen när klockan ylar som en stycken gris. Till jobbet och bränna av lektion på lektion. Träffa vännerna, skratta lite. Prata och känna gemenskap. Hem igen. Tjat på ungar och de vanliga rutinerna, middag, tvätt och, ja...det vanliga. Läste ett jättebra inlämningsarbete idag (kul!:) och så dags för dagens avrundning igen. Fort går det. Fort så in i Norden!!!


 Livet är kanske inte alltid helt enkelt, men det är (citerar Lundell) "Spännande som  f-n."


På tal om Lundell; Åååå, vad kul, det hade jag alldeles glömt bort: På onsdag ska jag på konsert!!! Lars Winnerbäck kommer till Karlstad och det kan man ju bara inte missa!


"Pretentiös" säger en av mina bästa väninnor. Men jag älskar hans texter. De är så bra!!!

 

Det komiska är att jag har bestämt att följa med två av mina kollegor på konserten. Detta är väl kanske inte så komiskt i sig, men mina vänner har köpt sina biljetter långt före mig, så jag är lite rädd att jag får sitta helt för mig själv och det vore ju lite småtrist.


"Det ordner sig alltid" som vi värmlänningar säger. "Och ordner det sig inte så kvetter det ;)"

Jag kan med all sannolikhet se fram emot lite god musik i alla fall...

 

Sov gott i natt, go' vänner!

 
 
Ingen bild

Gittis

3 november 2009 08:26

Bea, kul att Du skall gå på konserten med Winnerbäck. Det är alltid skönt att bryta kvällsrutinen någon gång.

 
Ingen bild

Gull-Britt

3 november 2009 09:22

Hoppas du får en trevlig kväll med dina kollegor och Lars Winnerbäck och förhoppningsvis får du sitta tillsammans med dina vänner. Vi ska ju också gå på något och jag skulle gärna gå på Zorba i Säffle. Vi har i alla fall börjat titta på vad som bjuds.
Snart ska jag ner till pensionärerna, PRO, i Vålberg för att lära dem lite om datorn. Där är jag varje tisdag. Det är inte så lätt alla gånger med datorn, men kul. Man är aldrig för gammal för att lära sig, inte ens datorn. Det vet ju jag.
Jobba på nu och må så gott!
Kram på dig

 
Ingrid

Ingrid

3 november 2009 16:46

Åååhh va skoj med Winnerbäck konsterten !!!
Roigt att göra något annat för en gångs skull, men jag måste säga att det är rätt Underhållande att sitta vid datorn och läsa Dina bloggar också ;-) ....
Ibland mer än andra gånger... hahahaha!!!!

kram Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

3 november 2009 16:55

Några sanna och roliga citat som jag läste nere på PRO i en bok.
Ungdomens planta är ålderdomens frukt.

Du kan antingen beklaga dig över att rosor har taggar,
eller så kan du glädja dig åt att taggar har rosor.

Om vatten nu är så nyttigt för kroppen,
varför undviker vi det då med
gummistövlar, paraplyer och regnkappor.

Bra va, men du har kanske hört dem.
Kram på dig

 
Gubbfan

Gubbfan

4 november 2009 09:12

Hoppas att konserten blir bra.
Hans texter är fantastiska. Hans musik kan jag inte/vill jag inte bedömma. Eftersom jag nog är väldigt omusikalisk så får jag vara försiktig. Men..... nog låter det lika nästan varje gång?
Ungeför samma underliga känsla får jag när jag hör Mats Paulsson(han med barfotavisan, Ett träd osv). Den killen skriver poetiska texter(jo!), men det låter lika i alla fall.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

5 november 2009 21:15

Åååå va jag saknar dina bloggar!!!!
är in titt som tätt och ser om jag har turen att slänga ögonen på en ny blogg,, men jag antar att du har fullt upp med annat i livet just nu ..
Ville bara tala om att Du är saknad!!
kram Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

5 november 2009 23:44

Det var bra citat, Gull-Britt!

"Håll ditt ansikte i solen, så ser du inte skuggorna"

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards