Direktlänk till inlägg 12 november 2009

"Då bar jag dig"

Av Beatrice F Wik - 12 november 2009 22:04


Jag är ju expert på att sno uttryck, citat och fina ord. Dessa ord har jag snott från Alessandra (Se länkar). Hon har dock tillåtit mig att stjäla hennes ord och meddelat att hon inte hittat någon författare. Vackra ord, som sagt. Oavsett om man tror på Gud eller inte. Har du någon gång upplevt att någon burit dig när det har varit j-igt tufft, rent ut sagt? Det har jag. Genom svårigheter i livet kan jag blicka tillbaka och bara se ett par fotspår. Jag kommer aldrig att glömma, kära vänner! När jag inte har orkat har det funnits andra som tagit vid. Det finns folk som har avvikit också, men det hör väl inte till saken...


Detta måste väl ändå vara själva meningen med livet?


någon på ålderns höst blicka tillbaka på livets snaror, fundera över varför bara ett par fotavtryck syns i sanden och inse att de tillhörde Bea. Må någon säga att "när det var som tuffast, då bar hon mig."


Det är mitt mål med livet.



En natt hade en man en dröm. Han drömde att
 han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, “Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest.”

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår – då bar jag dig

 

                                                  

       /Citat Alessandra


 
 
Ingen bild

Gittis

13 november 2009 08:26

Bea, dikten om Gud, den är mycket fin, som jag också stulit nu. Skall vid passande tillfälle läsa eller maila ut den till alla mina kollegor. Jobbar ju i en passande miljö.

Kram

 
Ingen bild

Gull-Britt

13 november 2009 11:33

Ja, det är mycket fina ord. Jag har faktiskt samma ord på ett kort fast i jag-form och då är den undertecknad med
Margaret Fishback-Powers.
Kram på dig

 
Ingen bild

Leif

13 november 2009 15:00

Jag fick ett kort med den där texten vid ett kyrkobesök för några veckor sedan (Syrran är kyrkovaktmästare). Jag tycker att du bär andra ganska ofta Bea. Om jag fick råda skulle du bli buren ett tag...

 
Bea

Bea

15 november 2009 01:06


Leif: Du är en av dem som har burit mig. Skit, förra hösten var inte kul för mig. Men Du stöttade upp, Gamle Polarn. Det kommer jag aldrig att glömma!!! Saknar våra skratt!

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

16 november 2009 11:34

Ja, jag har oxå sett den dikten på ett kort :) . Det är jätte vackert skrivet. Och man känner tacksamhet för dom gånger någon verkligen har burit en, när man själv inte har orkat gå...
Kramar ♥

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fredrik

12 maj 2011 22:18

Den är ifrån bibeln, så om någon tar credd för att vara upphovsman/kvinna är det fel.

Beatrice F Wik

12 maj 2011 23:16

Jsaå, är den det?
Jag fann den i alla fall hos en väninna, på hennes blogg.

 
Ingen bild

stig

5 juni 2014 05:00

Mycket fint citat!!

Beatrice F Wik

5 juni 2014 07:12

Visst är det. :)

 
luvcatz

luvcatz

5 juni 2014 19:43

Fotspår i sanden - mycket fina ord från bibeln :)

Haru hört kartellens "ställ dig upp" de läser citatet där o det gör låten väldigt känslosam - tror man använder den mycket i typ "tolvstegsprogrammet" - missbruksvården.
http://youtu.be/kchJnBtZNNc

Ha en fin kväll, kram!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

5 juni 2014 20:07

Å... spännande, ska lyssna!
Du med! :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards