Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Lucia

Av Beatrice F Wik - 12 november 2009 22:32



Skit, vad jag har mått dåligt idag! Jag känner mig som en urvattnad disktrasa, tömd på energi. Upplever mig som ett stycke vilt, som slits mellan alla måsten. Otillräcklig, borde va' överallt på en och samma gång. Vill kunna ge, ge, ge, men jag har ingen kraft just nu. Och livet spinner på så snabbt. Önskar bara egentid. Tid för mig. Jag kanske håller på att bli helt knäpp? Totalt asocial. Jag vill bara vara med mig själv, det låter ju helt rubbat, eller fruktansvärt egoistiskt...


Ja, idag är min värld svart. Eller åtminstone grå. Dock blev jag otroligt glad när jag fick höra att min dotter blivit lucia på sin skola. Hon är så lycklig över det här...


 Det känns så roligt, jag tänker tillbaka på min egen ungdom.

Jag blev aldrig Lucia, jag. En gång i tidernas begynnelse var jag ung och vacker. Numera är jag bara vacker;)!!! Jag blev uttagen som kandidat till Värmlands Lucia. Oj, vilken grej!!! Jag var 20 år och det var bland det största jag varit med om. Prinsessa för en dag, eller flera. Nu blev jag ju aldrig Värmlands Lucia, men vi var fem tjejer som genomförde hela luciaprogrammet och jag var tärna. En vacker liten blondin från Kil kammade hem Luciatiteln. Och lite avundsjuk var jag nog... Men det var jättekul, trots att jag fick stå i bakgrunden. Om jag inte minns fel höll vi på i en hel vecka med våra lusserier. På äldreboenden, affärer och för Färjestadspelarna i bastun:). Vi hade egen chaufför; jag minns att han kallade en av de andra tjejerna för "röva" (värmländska för "rumpan" för att han tyckte att hon hade en så snygg bakdel.)


 Höjdpunkten var när vi lussade i domkyrkan i Karlstad, fullsatt, med en stor kör bakom oss. Å, vad mäktigt! Alla levande ljus stal syre så vi fick enligt instruktioner lov att vicka på tårna hela tiden, upp och ner, så att vi inte skulle svimma av... Åååå, jag vill bli ung igen!!! Saknar tiden "det begav sig." Får väl leva på gamla minnen genom min Elinor...

 
 
The Miracle

The Miracle

13 november 2009 02:10


*Försöker sända dig lite energi-påfyllnad*

Kram på dig!
Hoppas du ser i ljusare färger imorgon.

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gittis

13 november 2009 09:24

Bea, kommer Du ihåg när Ni var i Mariebergsskogen och lussade. Biskop Bengt Wadensjö hängde halssmycken runt halsen på Er. Jag tror Ni var med om mycket roligt. Kul att Elinor blev lucia på Norrstrandsskolan. Undrar om det är De som brukar komma till stiftet och sjunga. Jag vet i alla fall att elever från Norrstrandsskolan lussar hos oss.

 
Tina

Tina

13 november 2009 11:33

Hej min vän!!!
Känner så väl igen mig i det du skriver. Men jag VET att du INTE är vare sig egoistisk el rubbad för att känna så.. har varit där själv & nu efteråt med facit i hand förstår jag att det är ett friskhetstecken. Låter konstigt va, men efter det att jag mådde så som du beskriver sist & jag tog den där egen tiden. jag gjorde det medvetet men det va en tuff tid. Jag drog mig tillbax & umgicks inte ens med min familj ( föräldrar, syskon & vänner ) Jag bara gick in i mig själv & mådde fruktansvärt. Livet va helt svart & jag vill inte leva mer. Men sen gjorde jag ett sista försök för att må bättre. Jag orkade verkligen inte gå igenom detta om & om igen, nu va det sista gången. Jag tog mina sista krafter & sökte hjälp. Jag tillät mig själv att göra det som min själ & kropp skrek efter.. EGENTID!!! Jag fick många hårda ord & spydigheter från omgivningen. jag blev kallad egoist av min egen mamma & syster.. men jag bet ihop & gjorde det som kändes rätt för mig. Efter en tid av återhämtning & helt bortkopplad från samhället började jag sakta vakan till liv igen. Nu mår jag förträfligt. Kommer dagar & perioder där det känns tungt, men då tar jag mig tillbax till min egen tid min återhämtningstid.. nu går det betydligt fortare än då.
Du ska veta att du är INTE EGO el Knäpp!!! Lyssna till din kropp!! Gör du det så lär du dig att slippa må så här. Jag ska tillägga att min mamma & syster & de flesta andra som tyckte jag va ego mm, har förstått nu & är så glada för att jag gick emot dem & gjorde det jag va tvungen till. För de vill ju ha mig nära & de vill ju att jag må bra, för mår jag bra.. då mår de oxå bra!!!
Ge inte upp!!
Du är på väg att bli frisk!! Bara tillåt det hända!!!!!!!
Du är inte ensam! Du är INTE EGO el Knäpp!!!!!
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Gull-Britt

13 november 2009 11:50

Oj, så roligt. Jag blev också jätteglad och lycklig över att hon ska vara Lucia i detta fina tåg. En Lucia ska inte bara vara vacker på utsidan utan också på insidan och detta stämmer bra med våran Elinor, för hon är väl min också. Otroligt roligt!! Hälsa henne och krama henne från mig. Vi ska naturligtvis komma och titta när det blir aktuellt.
Inte visste jag att du hade varit med i Värmlands Luciatåg. Det måste ha varit en häftig upplevelse. Jag har heller aldrig fått vara Lucia, inte ens tärna i Bohusläns Luciatåg, om det fanns på den tiden. Fast på skolan fick jag vara tärna. Man får vara glad för det.
Kämpa på i höstmörkret. I december kommer ljuset. Stjärnor och ljus i alla fönster. Det är vackert och då kan livet kännas lättare.
Var rädd om dig. Du behövs.
Kram på dig

 
Viveca

Viveca

13 november 2009 12:48

Att vilja ha egen tid är inte egoistiskt Bea. Om man kan ladda batterierna med tid för sig själv räcker man till bättre för sin omgivning. Själv älskar jag att ha egen tid och kan bli ganska stressad de gånger jag trott att jag skulle vara ensam och någon i familjen plötsligt dyker upp(händer ganska ofta). Mina batterier laddar jag genom att tillbringa dagen med mig själv eller hästen. Då är jag en mycket trevligare, vän, sambo och mamma resten av tiden. Ännu en fördel med nattjobbet:) Ta nu hand om dig och ha inte dåligt samvete för det. Försök hitta egen tid!
Kram på dig!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Muppen

13 november 2009 14:51

Vill bli ung igen...har du ingen självinsikt Bea! Du har ju långt till 40, knapp torr bakom öronen, hm. Allvarligt Beatrice, du måste ta vara på DIG SJÄLV. Både barn och vuxna måste klara sig själva i bland, utan din hjälp. Det fungerar inte när ljuset (vare sig advent eller lusse) brinner i båda ändar. Sänk ribban!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards