Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Ska försöka...

Av Beatrice F Wik - 16 november 2009 23:23


Ett tusen tack för fina kommentarer till Er som vill hjälpa!!!

Jaa, jag har kommit in i en grubblarperiod. Svart är den. Och, jaa, jag måste stå på mig och ta mig egentid.I know. Kommer bli sjuk annars... Ska försöka ta till mig av det ni säger. Under helgen som kommer har jag i alla fall bestämt mig för att inte jobba. Bara vara ledig. Göra det jag tycker om. Och min jobbsituation har lättat nu, så jag antar att det kommer att bli bättre.


Jag är den typ av människa som bara mår bra av tid med mig själv ibland. Kanske har det blivit lite lite av den varan. Jag är en social person, men behöver också ensamheten. Känner krav från alla håll, det är jobbigt. Min man och jag ska i alla fall roa oss någon av helgkvällarna, har vi bestämt. Har inte gjort detta på åratal, känns det som. Skulle vilja gå på bio, har inte ens sett på film på länge, har inte haft ro i kroppen att koppla av tillräckligt...


 Sedan kommer jag att dra med bästa väninnan Lena, ut på något kul. Och så tänker jag ta timlånga promenader. Helt ensam. Till helgen. Låter inte detta som en bra plan för tillfrisknande?


Tack vänner för stöttande ord!

 
 
Tina

Tina

17 november 2009 06:51

Hej Bea!!
Tusen tack för din hälsning hos mig!! Blev såå jätte glad =)
Du anar inte vad jag känner igen mig i dina inlägg.. när du beskriver vem du är, vad du tänker & vad du känner! Det går rysningar i kroppen ibland.. för att jag vet precis vad du menar. Jag har varit där & är där fortfarande mellan varven.
Det med egentid!! Å, vad det är viktigt!! Men inte så lätt att ta sig det i detta samhälle. Finns så många som hela tiden ska lägga sig i & ge elaka kommentarer. Men mitt råd till dig är SKIT I DEM!! De är avundsjuka för de vet att det du gör borde de oxå göra, men inte vågat el orkat.
Tar inte jag hand om mig själv.. ja, vem gör det då?
Känns helt underbart att läsa om din/er kommande helg. Dina promenader!! Du är inne på en underbar resa nu. När du är på god väg att lära känna dig själv!! En nyttig men svår & omtumlande rresa. Men den kommer att ge dig så mycket styrka!!!!!
Ett litet steg i taget bara!!
Du fixar det & ur denna resa kommer du att vara starkare & friskare än någonsin!!!!
Tycker du är oerhört modig & stark & är så jätte tacksam över dina ärliga inlägg & att jag får ta del av dem!!!!!
Tusen varma tack & kramar till dig från
Tina på bloggen
Livet är här & nu

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Tina

Tina

17 november 2009 08:38

Hej igen =) Letade efter din mailadress.. men fann ingen. Tänkte fråga om jag skulle kunna få den? Helt ok att säga Nej.. jag tar INTE illa vid mig =)
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Gittis

17 november 2009 08:43

Bea, härligt att Du känner Dig lite bättre nu och att Du blir avlastad i Ditt jobb. Det är viktigt att Du tar igen Dig på helgerna och inte jobbar på som vanligt även då. Så gör något roligt i helgen. Om det går bra vill Mimer ha lite uppmärksamhet och mat i helgen.

Många kramar

 
Ingrid

Ingrid

17 november 2009 13:11

Jättekul att höra att du ska ut på nåt kul, bästa medicinen!!
Hoppas du får en helt underbar helg, det är Du värd!!
kram på Dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

17 november 2009 14:30

Det låter som en bra plan:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
The Miracle

The Miracle

17 november 2009 16:10

Vill börja med att tacka för din värmande kommentar om att du tycker jag skriver bra, det fick mig att dra på smilbanden en hel del.

Det låter alldeles utmärkt för tillfrisknande.
Och kom ihåg att göra sådant oftare.
När än du känner för det.
Ibland måste du nog ändå "tvinga" dig själv till det.

Kram!

http://abimopectore.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards