Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Rubbet vad gäller julsaker

Av Beatrice F Wik - 27 november 2009 00:00


Ingrid, nu har jag också plockat fram rubbet vad gäller julsaker (granen fattas dock, men den får vänta till lucia). Åååå, dessa adventsljusstakar, det är så mysigt...


Sitter för närvarande och skriver på nedervåningen i ett alldeles mörkt hus, så när som på adventsljusstakarna. Vilket gudomligt ljus de ger! Plockade fram dem idag, så det här är första kvällen vi får njuta av dem. Köpte dessutom två nya adventsstakar under dagen; vi har många fönster, så ju fler, desto bättre, får man väl säga. ;)


 Har också plockat fram alla tomtar. Det gör jag alltid till första advent. Det är ju före jul man vill njuta av dem, eller hur? Jag tycker om julen och alla ljus. Tycker om att dona och göra det mysigt. Må nu inte julen ställa en herrans massa krav! En massa "måsten". Nog bör vi ta vara på den tid vi har och göra det allra bästa av det vi har! Här och nu bestämde jag mig för att jag inte kommer att låta julens sysslor och pysslor innebära någon form av negativism. Vår tid på jorden är alldeles för värdefull för det.



Blev glad för din kommentar, Moffa! Måste kännas lustigt att ha format en människa så enormt mycket som du har präglat mig. Jag har verkligen tagit över alla dina intressen; sången, lyriken, historian, allt. Alla värderingar i livet, politisk åsikt.


 Vi kommer till helgen. Det lovar jag. ;)

 
 
Tina

Tina

27 november 2009 08:03

Hej Bea!! Jag håller verkligen med dig. Det är ju tiden INNAN jul som är den mysigaste & då ska man njuta av den=) Jag tar oxå fram allt ( utan granen ) till advent =)
Hoppas du får en fin Fredag & underbar helg!
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Gittis

27 november 2009 15:24

Bea, det är mysigt att sitta i natten och titta ut med adventsljusstakarna tända. I kväll och i natt är det extra mysigt för då behöver vi inte upp kl 5 eller 6 på morgonen.

 
Nettis

Nettis

27 november 2009 21:07

Jag har lovat mig själv, att inte städa ihjäl mig nu innan jul :) . Ska oxå pynta i helgen :) . Sååå myyysiiigt :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

27 november 2009 21:24

Jaa, Gittis. Jag har varit sååå trött de senaste morgnarna. VAD SKÖNT ATT FÅ SOVA UT IMORGON!

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

27 november 2009 22:04

Det är sååå sant det du skriver =)
Låt oss njuta av det lilla ljus vi har i dessa mörka tider,
blir så extra trist när snön inte lyser upp lite ute...
Men dem tiderna kommer nog dem med!!
Kramar i massor

http://iddeh.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards