Alla inlägg under december 2009

Av Beatrice F Wik - 24 december 2009 20:46

när julklapparna är utdelade...


Äntligen har jag fått fart på min nya kamera, så nu kan jag föreviga varenda liten minut...


Här firar min släkt jul i mitt hem, fast så som bilden är tagen liknar det hela mest ett slagfält av ölburkar, vilket är totalt missvisande. För oss är inte julen alls någon festarhögtid, utan snarare barnens högtid, redan avklarad dessutom, trots att timmen inte är särskilt sen.


Lite roligt, när vi testade min nya kamera, var att mannen på bilden (linslusen, min mosters goe man Carl-Axel;) i princip lyckats komma med på varenda bild... ;=)  

Av Beatrice F Wik - 24 december 2009 07:29


God Morgon, kära Bloggkamrater!


Julafton idag, och det för mig till eftertanke.


Nöjd är jag över att bekänna mig till den kristna religionen. Vad Du än tycker om präster, kyrkan och jag vet inte allt; nog må Du väl erkänna att det kristna budskapet är vackert?!


Här är det inte "Öga för öga, tand för tand!" utan: "Må den som står utan skuld kasta första stenen!"

 

Jag tycker om detta budskap.

 

Är Du själv felfri, min vän?

Jaså inte?! Då kanske Du ska ta och hålla klaffen!?

 

Har sökt och sökt för att finna ett mycket vackert citat, orkar inte igenom hela Bibeln, men har letat på nätet. Någon som vet? Vem pratade Jesus med när han sade följande (Typ.. vet inte om jag minns

citatet ordagrannt...)

 

Jesus blev ju, som vi vet, korsfäst. Tre män blev korsfästa samtidigt. Jesus bredvid en mördare. Vem var han? Detta funderar jag på...

 

I vilket fall som helst sa' han till denne- ungefär, jag minns inte ordagrannt- men som jag minns det var det så här:

 

"Du ångrar det du gjort och du har syndernas förlåtelse. Redan ikväll skall Du sitta vid min faders högra sida."

 

Hjälp, vilka vackra ord!!!

 

Jag kommer att kämpa för det jag tror på.

 

 Det Goda, det Vackra. Sedan får Du tycka som Du vill. Men jag bekänner mig stolt till Den Förlåtande Religionen.

 

God Jul!!!

 

 

 

 

Av Beatrice F Wik - 23 december 2009 23:40



Får inte den f-bannade nya kameran att fungera, får be mera tekniska släktingar om hjälp imorgon ;) så ni får hålla till godo med ännu en kass mobilbild från mig.

Men desto bättre motiv. Här är min lille Stjärngosse i skolans luciatåg; Staffan Stalledräng, i egen hög person.


Med denna bild vill jag önska Er alla, kära Vänner, en riktigt mysig, härlig, fridfull och God Jul!

Av Beatrice F Wik - 23 december 2009 14:08


Granen på plats. Alldeles ljuvligt doftande. Har fått klagomål från mina vänner ;) på kvaliteten på mina bloggbilder. Min kamera har ju varit trasig en tid och jag har fått nöja mig med mobilfotografier. Nu kan jag dock glädja mina vänner med att vi har en ny kamera, så fr o m nu blir det tjusigare bilder... Ska bara lära mig hur den fungerar, vilket inte är helt enkelt för en tekniknörd som undertecknad.


Åååå, det här med julklappar. Försökte dra ner i år. Dock har vi ett berg av prylar under granen i alla fall. Ville naturligtvis inte skära ner på barnens klappar. Å andra sidan är det en balansgång: Jag vill inte att julen för mina barn ska utgöras av lycka i form av köpta prylar, utan däremot glädje i form av stämning, gemenskap, värme. Vet inte om jag lyckas. Likväl har jag, som sagt, ett berg av klappar under granen. Och jag gläder mig över ungarnas förväntan och nyfikenhet över dessa klappar...


Nu ska jag göra en Jansson. Det är min favorit på julbordet.

Av Beatrice F Wik - 22 december 2009 16:42


Hjälp mig för att bege sig ut i julhandeln i dessa heta tider!!! Trängsel, kokhett och svettigt ( i alla fall om man, som jag, behåller vinterkläderna på och stressar in och ut ur butikerna...) 

Har varit iväg idag med båda barnen, som båda skulle handla sina klappar, fast på olika ställen. Jag hade naturligtvis glömt mobilen, så Elinor tappade vi bort en bra stund. Hann med några små presenter, men är fortfarande inte helt färdig. De bästa alternativen torde väl vara sen kväll/ tidig morgon. Då jag inte är mycket till morgonmänniska, satsar jag på en sista julshoppingtur ikväll. Hoppas det lugnat ner sig då. Har bara barnens klappar kvar nu, och de har visat vad de vill ha. Så det ska nog gå rätt smidigt.


Har delvis hunnit julstäda huset, men vi har en hel del kvar också här. Granen klär vi ikväll.


Hoppas Du känner Dig lugnare än jag dan före dan före dopparedan!;)

Av Beatrice F Wik - 21 december 2009 18:40

                


 

Idag fyller en av mina goda vänninor 40. Har varit på en liten mysig tillställning med ljuvlig, hemgjord smörgåstårta och trevliga människor. Det roligast av allt var när skaran kring bordet konstaterade :"Nu är det bara du kvar, Bea".

 

Mycket ung kände jag mig då!!! :=) Livet börjar vad 40, sägs det... Alltså har mitt inte hunnit börja. ;-)) Hjälp, vad spännande detta ska bli!!! ;)

 

Har också hunnit med en tur till polarn Leif, fika där och smörgåstårta hos Helena. Bättre kan man väl inte få det. Har inte lagat någon mat alls idag. Barnen fick hamburgare, mannen fixade eget. Inte så dumt...


Fruktansvärt mycket folk var det på Bergvik, köpcentret utanför centrum där jag brukar handla.

 Usch... Ännu inte klar med julförberedelserna, lyckligtvis är det ett par dagar kvar. Ska ut och julhandla det sista imorgon. Onsdagen får gå till matlagning,


Ha dä gött i kylan ;)

Av Beatrice F Wik - 20 december 2009 22:20

Så fort vi fick jullov blev Elinor sjuk... Ont i halsen och känner sig allmänt hängig. Själv har jag lite, lite halsont, men inte så dålig att jag, som hon, måste ligga till sängs. Men jag känner mig trött. Ska krypa till kojs nu...


Under kvällen lyssnade vi på en mycket stämningsfull julkonsert i Nors Kyrka. Min pappa och styvmor är med i en kyrkokör och sjunger, och det var som vanligt mycket vackert...


Trött är jag.

Får återkomma i morgon.


Sov Gott ;)

Av Beatrice F Wik - 19 december 2009 23:02



Här är Han i egen hög person, min trogne kärlekskatt Nisse. Tog bilden när jag kokade min knäck, och han trofast höll mig sällskap i kökssoffan.

 Visst är han ståtlig?

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards