Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2010 11:25


En av mina elever hade härom dagen problem att komma in på vår skolblogg (också Bloggplatsen) och undrade om vi hade bytt lösen, vilket vi inte hade gjort. Sedan, plötsligt, fungerade det igen för henne.

 

Samma sak hände mig igår, på den här bloggen. Jag kom inte in på mitt gamla lösenord. Så jag bad om ett nytt, vilket jag fick och som fungerar, men det är hur krångligt som helst. :=(


Har precis städat undan julen. Tidigt, jag vet, men jag är sådan lagd att jag fort vill ha fram alla tomtar och dylikt, redan till första advent; då åker rubbet upp. Direkt efter nyårshelgen vill jag sedan ha bort dem. Då har de gjort sitt, nu vill jag se framåt; Vi går mot vår igen, vänner! Är det inte alldeles underbart?!


Jag tycker dessutom om nystarter. Nytt år innebär ett sprillans nytt ark som vi nu skall teckna ner vår hitoria på, allt efter bästa förmåga. 2009: Över. Slut. Många prövningar, bekymmer och sorger. Misstag, som vi förhoppningsvis lärt oss någonting av. Naturligtvis bar året också med sig mycket fint, mycket glädje. Det jag kommer att minnas allra tydligast från året som gått är alla nya bekantskaper jag gjort. Flera av Er, bl a. Fina människor därute, som jag inte ens visste fanns...


Relationer man skapat till nya vänner och band som blivit allt starkare, till gamla. Vissa band har bleknat, andra lyser allt tydligare.


Ett år klokare har vi blivit sedan förra årsskiftet. Låt oss nu se framåt med förväntan på det som komma skall.  Leva i varje stund. Ta vara på varandra och förändra det som känns fel.

 

Alla människor som kommer att korsa våra stigar under 2010...

Visst ska det bli spännande?

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards