Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Beatrice F Wik - 10 januari 2010 23:11


Äntligen har jag jobbat klart. Ville bara sätta mig ner en minut framför datorn för att varva ner, koppla av. Nu väntar sängen, kvart i sex ringer klockan imorgon. Har käkat kantarellsoppa till kvällsmat; det är väl bara sååå gott?!


Må vi alla få en god natts sömn!

Av Beatrice F Wik - 10 januari 2010 17:24


Den här helgen har det varit full rulle... Kattvakter fredag till lördag, idag har de kommit hem, våra släktingar. Lite avundsjuk är jag på dem som fått tillbringa en vecka i solen ;) Jag är så trött på den här kylan nu, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Fixar inte ens mina vanliga promenader. Det är ju på tok för kallt!

Var ute och gick en sväng i alla fall idag, men jag trodde ärligt talat att jag skulle förfrysa fötterna...


Har träffat gamla väninnan Camilla idag. Hon ger mig alltid styrka, jag kan öppna mig hur mycket som helst för henne och hon, hoppas jag, för mig. Hon arbetar numera som lärare på min dotters skola, Elinor börjar sjuan i höst och jag hoppas verkligen att E får C som lärare. Å andra sidan är det kanske inte så roligt för C att undervisa och betygsätta en tjej som hon sett växa upp... Inte så kul för Elli heller, kanske. Här kan vi verkligen prata om att vara under bevakning: Minsta snedsteg, tjejen, så blir det samtal hem till mamma ;=). Förvisso har min dotter också sin far på skolan. (Stackars lärarbarn!!!;)


Nu väntar jobb och träning...


Ha dä gött i kylan!!!


Förresten: Vid ett antal tillfällen har kommentarer som jag först godkänt inte funnits med när jag gått till bloggen. Två från Viveka och igår kväll två från Alessandra. Ville bara säga att om du kommenterat och sedan inte finner din kommentar på bloggen betyder det inte att jag raderat den.


 Undrar bara varför det blir så här???

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards