Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Beatrice F Wik - 19 januari 2010 23:47


Facebook har upptagit mitt intresse idag eftersom min grabb och jag varit dåliga. Har ju nyss registrerat mig (för ca ett dygn sedan tack vare "Dotra" och dra åt skogen, i år är man tonårsmorsa...)


Hmmm, vad tycker vi om detta konstaterande?


Jaa, jag har ju valt att ägna hela mitt vuxna liv åt att arbeta med tonåringar, och jag gillar det. Jag vet att hormonerna far som ett gehu i kroppen och ett-tu-tre kommer ett föga genomtänkt utbrott, men det är hemskt roligt att få vägleda dem ut i vuxenlivet. Jag gillar tonåringar, trots att situationen med dem inte alltid är helt enkel.


Fast det känns lite snopet att själv, plötsligt vara tonårsmamma. För det gick ju så fruktansvärt fort...


Nåväl. Tillbaka till det här med Facebook, som jag försökt sätta mig in i det senaste dygnet (och ännu inte riktigt till 100 % fattat hur det funkar, men fruktansvärt svårt kan det väl ändå inte vara?!) Jaja. Trögtänkt är man ibland. Inte så mycket att göra åt saken. Jag lär mig...


Kan säga till Gull-Britt, Ingrid och fler som undrar; att Facebook kommer inte uppta så mycket av min bloggtid, mitt skrivande.


Upplever Fb som skitkul, med tanke på att jag nu fått kontakt med människor jag inte träffat på sisådär 20 år (gamla vänner) och jag kan säga att i det stora hela har det hittills varit positivt.


Men Facebook kan inte alls jämföras med bloggskrivandet. I bloggandet har jag en chans att reflektera, analysera och tänka till på ett djupare plan. Jag får utlopp för mitt skrivarbehov. Facebook är lite ytligare. Men kul det med! Dock må jag erkänna att i bloggandet finns det som står mig allra närmast hjärtat.


Sov sött i natt, go' vänner.

Av Beatrice F Wik - 19 januari 2010 17:01


Tack för kommentaren, Susanne...


Ja, hualigen vad tiden går! Förstår att det verkar lite konstigt att jag plötsligt tar kontakt med dig nu, när vi inte setts på typ 20 år. Saken är den att jag just registrerat mig på Facebook, gamla Vålbergsvänner dök upp, och det ska bli så kul att ta del av era liv nu!!! Efter alla dessa år. Har inte hunnit sätta mig ner och kolla igenom vad ni pysslar med än. Men det kommer jag att göra.


Jätteroligt att återknyta gamla kontakter!


Ha det gott, alla!!!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards