Alla inlägg den 20 januari 2010

Lat

Av Beatrice F Wik - 20 januari 2010 22:42


Jag har inte fått något vettigt gjort alls idag efter jobbet. Eller jo... Jag har gjort varma mackor och handlat. Någon promenad blev inte av. Lena hade redan varit och tränat. Då hade ju en normalt funtad människa driftigt satt på sin gympaskorna och stegat iväg på egen hand.

Bea fastnade framför datorn... Sedan blev det för sent. Borde ha vikt tvätt. Blev inte av. Usch, vad lat jag är ibland. Måste fixa ihop ett gäng strumpor till dottern, bara, innan sovdags. Hon har slut i strumplådan:)


Måste säga det en gång till, som tröst till Dig, Ingrid: Har nu varit registrerad på Facebook i två dygn, tror jag. Och jag kan lugnt påstå att Facebook i jämförelse med detta skrivande inte ens kan sägas i samma mening. Det här är en helt annan femma. Här trivs jag bäst. So I won't leave you, my friends ;)


Det har varit kul att prova på detta fenomen som jag, trots påtryckning, länge resolut vägrat sätta mig in i. Mina bästa vänner (ingen nämnd, ingen glömd) harklar sig diskret när jag berättat vad jag hittat på (Så du är inte helt ensam, Ingrid!!!). Min man... har lovat att inte lämna ut honom på bloggen, men jag kan väl helt objektivt påstå att Facebook inte riktigt är hans grej.


Nu pratar jag inte om Facebook, utan jag associerar fritt, tänkte på min man-män i det stora hela. Är inte intelligens fruktansvärt attraktivt? Över lag tror jag att män till större del än vi kvinnor attraheras av det ögat ser?!


Vi kvinnor är ju rent estetiskt hemskt mycket vackrare än er män. Det måste jag säga att jag tycker. Kvinnor är vackra. Vet inte om jag kan använda samma ord om det manliga könet, men naturligtvis är ni hemskt attraktiva i alla fall. Men inte vackra.

 

Ni har andra attribut som attraherar. Personligen faller jag som sagt för intelligens, vilket har gynnat mina barns skolgång ;) Intelligens och kunskap står i mina ögon över så väl utséende som feta plånböcker, men så kanske bara en insnöad lärarinna talar?!


Intressant ämne...


Sov gott i natt, mina vänner.

 

 

Av Beatrice F Wik - 20 januari 2010 18:54


Idag har jag lyckats strula till saker. Vill dock inte gå in på det på bloggen. Det är ingen världskatastrof, värre saker har inträffat i livet men jag blir bara så trött på mig själv ibland... Jag är dålig på struktur. Önskar att jag vore mera ordningssam. Tycker om struktur till viss del, men jag är en yvig människa.


Måste ut och promenera se'n. Kanske Lena följer med. Synd bara att det är Lena jag alltid ringer när jag är på dåligt humör. Hon får sedan muntra upp mig. Bra för mig, men den stackars människan får ju istället bära alla mina negativa energier. :( Å andra sidan bär jag med glädje hennes.) Hon är den bästa av vänner för mig.


Elli har varit på fiidrott och snart kommer hon hem. Hon kommer då att få en hel kasse med kläder från en gullig kollega och vän, efter hennes dotter. Då kan jag glädja mig åt hennes glädje. Nu blir det varma mackor till kvällsmat.


God kväll, Bloggvärlden ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards