Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Beatrice F Wik - 22 januari 2010 22:41


Hittade några goa ord av Malin Nederman (Facebook):



Oavsett vad du ger en kvinna, så vill hon ge dig något bättre.

Ger du henne en spermie, ger hon dig ett barn.

Ger du henne ett recept, så får du en måltid.

Ger du henne ett hus, så ger hon dig ett hem.

Ger du henne ett leende, så ger hon dig sitt hjärta.

Hon multiplicerar och förstorar allt du ger.

SÅ...om du ger henne skit, förvänta ett ton tillbaka! ;D

 

Läs och lär, Herrar!!! ;)

 

Av Beatrice F Wik - 22 januari 2010 00:28


Måste bara visa upp det här. Poesi är ett av något som står mig allra närmast hjärtat. En av mina elever har skrivit följande (är helt säker på att hon kommer ta sig rätt långt i livet på skrivarvägen.) Hon har verkligen fått till det. Tycker jag.


Stolt lärare ;)


För jag har svurit dig god
och tänkt dig ljus.
Var du svart som helvetet

 och mörk som natten.

Av Beatrice F Wik - 22 januari 2010 00:06


Håll i de vänner du har (apropå inlägget nedan).


Min dotter sa' någonting bra igår, minns faktiskt inte vad vi pratade om, men citatet var hemskt bra. Frågade henne varifrån hon fått detta. "Hört det i någon låt" blev svaret.


"Jag förlorade en diamant när jag var ute och letade efter stenar."

 

Kanske äger du en värdefull diamant? Men du fortsätter att leta stenar... Ett-tu-tre är diamanten förlorad. Så ta hand om det fina. För dessa värdefulla stenar är otroligt skira. På tok för lätta att krossa...


Sov Gott, Vänner.



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards