Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Beatrice F Wik - 16 februari 2010 21:40



Har nu kommit på en alldeles lysande idé, beträffande min motion, eller ja... faktiskt var det inte jag som kläckte den, utan kollegan Staffan, men i alla fall: Istället för att som gamla dönickar sitta och sova på lunchrasten kommer vi tillsammans att motionera. Ta en kollektiv lunchpromenad.

Prata kan man ju göra under tiden, fördelen är bara att man får frisk luft och blir pigg när man går. Skall alltså imorgon att försöka dra igång ett lunch-projekt modell promenad för Grums gymnasielärarkollegium. Får se hur jag lyckas... ;) Det är så lätt att säga "Jag har inte tid" men jag anser att det är fel, för den tid man investerar i rörelse tror jag att man får igen tiofald; Man hinner med mycket mer om man är pigg.


Ja, hurtigt värre låter det, och det är det också ;=)


Imorgon kommer alltså ett friskt och välmående gäng ses marchera längs Grums gator och torg: Det är en motionerande gymasielärarkår... ;)


Sov Sött, Vänner!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards