Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Beatrice F Wik - 19 februari 2010 23:49

...har jag varit på att blogga och hålla kontakten med mina fina bloggvänner.


Skärpning väntar. Det är Facebook som har konkurrerat alldeles för starkt om den tid jag har att förfoga framför datorn... :/


Måste ju nu erkänna att jag tycker att Fb är en jätterolig grej. :=) Tyckte faktiskt inte så i början när jag registrerat mig, men nu har jag fått kontakt med gamla vänner sedan stenåldern, typ ;) och det känns bara roligt. Ingrid: Gå med.

 

För övrigt har jag ägnat en rätt stor del av min lilla "fria" tid åt att träna. Ett härligt träningpass ikväll, i mitt lilla "hemmagym".


Viveca, Muppen och gänget: Det har inte alls funkat med vår kollektiva friskvård på jobbet. Igår drog sig alla ur, utom Staffan och jag, då, men Staffans och mina lunchtider gick inte ihop pga saker som inträffade: elever, filmdag med min klass osv... Det hela slutade med att vi satsar på nytt på måndagens lunch. Jaa... ;=)


Jag tog mig i alla fall själv en stavpromenad på eftermiddagen i snöyran och det var ljuvligt. Fick verkligen harmoni i själen av att bara gå, gå och gå i tystnaden... I kommunen där jag jobbar har vi rätt till en timmes motion i veckan på betald arbetstid, vilket känns som ett alldeles ypperligt privilegium. Jag tror för övrigt att det är en god investering för Grums kommun; Hoppas bara att alla kommunanställda har vett att utnyttja detta. Jag lovar: Det är väl investerad tid...


Sov Sött, Bloggvärlden och förlåt min frånvaro... ;/

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards