Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 4 mars 2010 23:51


Ojojoj, läste i reklamen (på sidan här intill) att det finns piller som gör att man utan att träna och utan att vara hungrig kan minska... vet inte hur mycket det var... säg 5 kg på en månad. Just nu 10 % rabatt!!!


Vad säger ni brudar, ska vi beställa en drös?!

 

(För Dig som läser och inte känner mig får jag väl vara så god att påtala att jag skämtar.)


Jag säger inget till Dig som har verkligen har problem med övervikt, kan förstå att det är jättejobbigt...

Men vi andra slöfockar (jag själv här inräknad):

Även om dessa piller- mot all min förmodan- skulle ha någon verkan; Vad är syftet med att ha en smal kropp om vi fortfarande lika slöa sitter framför datorn/ TV:n och möljer i oss allt tänkbart?


Borde vi inte rikta in oss lite mer på att må bra istället för att se bra ut?

 

Jag blir så f-bannad när jag läser dylika saker och inser hur mångas bild av välmående ser ut, så jag ser rött!


Inte kanske, när jag tänker på oss som hunnit en liten bit in i livet, utan framför allt när jag tänker på de unga tjejer jag jobbar med och min egen flicka, som går ut i tonåren innan 2010 är över.


Skönhet kommer ju för tusan inifrån. Inte från några piller som någon försöker tjäna pengar på. Eller operationer. Eller läppförstoringar. !!! (Förvisso borde jag väl själv låta bli att gnälla över att jag degat till mig och lagt på mig tre kilo på ett halvår, men jag hoppas innerligt att äpplena tydligt kan urskiljas från päronen.)


Nu kommer gamla klyschan igen, men jag kan bara inte låta bli...


Det spelar ingen roll, unga dam, om Du så ser ut som självaste Viktoria Silvstedt (den är väl jättebildskön?). Du kommer inte att bli en millimeter lyckligare i alla fall.


 Det spelar ingen alls roll om du är blondin, kolsvart eller grönfärgad (inte så kul, kanske, förvisso, det blev jag en gång efter en tvåveckorssemester i en klorerad pool i Alanya;) men i alla fall, det betyder ingenting för det syfte jag önskar framföra.


Det spelar ingen roll om du väger 5 kilo mindre heller...

Tro mig, du kommer inte att bli ett dugg lyckligare i alla fall. Du kommer säkert inte få mer utstrålning heller. Och det var det jag ville säga. Utstrålning är skönhet, tror jag.


Det sitter i själen, hjärtat, i tankarna, ögonen.

Ingen annanstans.


Så se till att må bra istället för att lägga energin på oväsentligheter. Finn harmoni. Tro på Dig själv och det Du har att komma med!


 Och låt ingen lura dig till någonting annat.

 


Sov gott i natt. Vänner ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards