Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 9 mars 2010 22:58


"Jag hade hittat ett slags stillhet

en ny mognad

Jag kände mig inte bättre

eller starkare än någon annan,

men det verkade inte längre viktigt

om alla älskade mig eller inte.

Viktigare var för mig nu

att älska andra.

 

När men inser

att det är viktigare

tar ens liv en ny

vändning.

Att leva betyder att ge."


Beverly Sills


:)

Av Beatrice F Wik - 9 mars 2010 00:04

                       


                                        


Det har gått bra!!!

 

Det var precis som du trodde, Viveca; Nisse hade sten i urinledarna, har fått penicillin och smärtstillande och kommer nu förhoppningsvis bli frisk!!!

Jag blir mäkta imponerad av att du är så kunnig, min vän! :)


Ringde veterinären tidigt imorse, de bad mig komma redan idag, vilket jag först ställde mig tveksam till eftersom vi haft studiedag på jobbet. Veterinären rådde mig då å det bestämdaste att inte avvakta. Njurarna kan drabbas, eftersom urinet inte tar sig ut, och då kan det gå nerför mycket snabbt, lät det... Eftersom han redan var nedtagen så som det var, rådde ingen tvekan.


Han hade så fruktansvärt ont, den stackaren...


Bilden av den av smärtor starkt plågande kroppen; darrande, kommer sent att lämna mig. Den bedjande blicken jag fick av min Älskade fyrfotade vän hos veterinären; hur han av rädsla tryckte sin kropp mot mig.

Den kommer med blandade känslor att följa mig länge; empatin för det stackars djuret, men samtidigt den obeskrivliga lyckan över att kunna hjälpa honom.


Och nu skall lille Nisse bli frisk!!! ;=)


Tack för att Ni känt med oss, fina, underbara Vänner...

 

-Amor Vincit Omnia-

"Kärleken segrar över allt"

 




Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards