Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 12 mars 2010 23:21


Något slog mig när jag läste goda bloggväninnan Dinas inlägg härom dagen.


Dina hade skrivit ett inlägg riktat till en av de kvinnor som jag egentligen borde uppmärksammat mer än jag gjort. Ett inlägg riktat till min styvmor, Gull-Britt.


Jag pratade för ett antal inlägg sedan om att det är Qvinnorna med Q som finns med mig här. Det är så sant.... Ni är fortfarande lika starka, kloka och intelligenta (talar nu om oss tjejer 35-45 cirkus...)


Men vi får inte glömma generationen bakom oss. Det finns starkt kvinnfolk här med.


 Min styvmor Gull-Britt är ett alldeles självlysande exempel. Genom den ena svårigheten efter den andra (svårigheter är en del ev livet; inga konstigheter med det) har hon vandrat med högt huvud och med en tro på att Det Goda kommer att segra (rätta mig nu om jag har fel, Gull-Britt!) har hon också lyckats.


Jag är glad över att ha Dig som förebild, Gull-Britt, för du är en stark och härlig kvinna och om starka och härliga kvinnor "tycker vi" so to say...


SÅ DET HÄR INLÄGGET RIKTAR JAG TILL DIG <3


-För att du inte går av för hackor, eller underkastar dig någon form av orättvisor och för att Du läser våra bloggar.


Kramar i massor...


Nu "snöade jag förresten in" på fina Gull-Britt med anledning av att hon och Dina kommit i kontakt. Höll alldeles på att glömma en annan "styvmor": En av de fina, varma, alldeles underbara människor som står sååå nära min familjs hjärta. Du vet det, förmodligen tusenfald, för en kvinna som Dig måste man vårda ömt...



Om Du nu inte råkar veta vad jag pratar om, vill jag också säga till Dig, Gittis:


VI ÄLSKAR DIG! <3<3<3









Av Beatrice F Wik - 12 mars 2010 19:02


Om någon av mina manliga ungdomsvänner av en ren händelse skulle läsa det här, erkänn för guds skull aldrig om du varit attraherad av mig!!!


Roar mig under tiden jag väntar på att Mannen ska laga en mysig fedagsmåltid med att göra ett Quiz, eller vad heter det(?) på Facebook. Moget ??? (Neej, inte den här gången, Dina...;=)


 I alla fall gjorde jag ett test som vände sig till unga tjejer och jag satte mig in i hur jag minns att jag såg på livet när jag var tonårstjej:

"Vilken typ av killar attraherar du?" och så skulle man besvara en massa frågor om sig själv och svaret blev: Nördar!!! Hahaha, jag dööör!!!


Vidare förklarades "nörden" som en "präktig plugghäst" och det kan kanske ligga någonting i det. Jag var själv mycket mån om skolan och allt det där under tonåren (även om man också hittade på en massa knasigheter...)


Och med facit i hand kan man ju påstå att dessa "nördande" pluggisar till tonårsgrabbar kom att växa upp till intelligenta och bra karlar (skrivbordsbögar;) som man uttryckte sig i min lilla del av världen, en bruksort i Värmland. ;)


"De pluggande nördarna" växte upp och blev "stiliga akademiker".


Fast tuffingarna klarade sig säkert bra de med...


Jaa, det var roligt i alla fall. (En stor nypa salt...;) Blev så full i skratt när jag gjorde testet. "Nördarna attraheras av dig, Bea"


Kanske dags att ta tillbaka det där jag sa om att kaka söker maka???!!!


;=)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards