Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 19 mars 2010 23:31


Har varit i Stockholm hela dagen på föreläsning. Tåget höll tiderna, Viveca;)). Var så seg när jag kommit hem, efter att ha suttit stilla en hel dag, så jag var tvungen att ta en promenad i sena kyliga kvällen.


Jag tycker att det är jättejobbigt att sitta stilla en hel dag (sk popcornsbarn:).

 Det verkligen kryper i kroppen på mig när jag sitter på heldagsföreläsningar; har som Ida i sommarvisan "så mycket spring i bena". Som lärare är jag van att röra mig fram och tillbaka, dagarna i ett. Minns att jag upplevde detta jobbigt under praktikperioderna när jag vanligtvis annars satt stilla och läste, och då å andra sidan var van att sitta på rumpan över en massa böcker dag ut och dag in. Tyckte att det var jobbigt att gå/stå hela dagarna, fick ont i benen av det här.

Å andra sidan envisades jag med att ränna omkring i högklackat, vilket jag fortfarande gör. Jag tom springer i skyhöga, sylvassa klackar och får numera aldrig det minsta ont i varken fötter eller ben. Har sedan lång, lång tid tillbaka tuktat mina små tossingar.


Haha.. kom att tänka på en reklamsnutt jag sett för ett tag sedan... tror att det var för Ikea. Garderober, eller så. En kvinna visar upp sin skosamling: en hel drös med högklackade. "Ett par för shopping, ett par för dittan och dattan. Och dessa för motion". Fortfarande högklackat.

Ganska roligt.


Ville bara säga att riktigt så galen är jag inte, att jag motionerar i högklackat. Men nästan... :))


Råkade på min kusin på tåget som jag inte sett på ett år...kul! Glada hälsningar från Johan till alla släktingar, han kommer och hälsar på oss snart, har han lovat... En stilig ung man har han blivit, min kusin. Lille Johan har blivit stor.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards