Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 21 mars 2010 23:09


Skulle kunna satsa på att bli egenföretagare, tror jag. Säkert tjäna stora pengar ;)) Som kattvakt. Just nu och några dagar framöver passar jag två "små tjejer" och alldeles lagom till att dessa små systrars familj kommer hem igen kommer jag under två veckor att passa " lille farbrorn", en av släktingarnas katter.

 De jag sköter nu är mysiga, sociala och sällskapssjuka så det är inte sant. Den stora prövningen för mig består i att ransonera maten rätt, den ena av kattmissarna har en viss tendens att lägga på hullet. Tydligen konstant hungrig. ;)


Full fräs på min egen Nisse, men han (och hans syster åker jú också med här..) käkar för tillfället svindyrt specialfoder med anledning av stenarna han hade i urinledarna.


Under kvällen har jag och grabben spelat schack. Gabriel týcker att det är jätteroligt. Själv har jag inte spelat schack sedan jag var barn och gjorde det med min pappa, men jag tycker också att det är roligt. För övrigt måste väl detta stimulera de små grå... Och det kan man ju behöva, körkad som man är, rent ut sagt, ibland. :)



Sov gott, Vänner.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards