Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Beatrice F Wik - 27 mars 2010 23:21


Såg du körslaget?


Under all kritik. Först åkte det ena laget ut. Hmm, tråkigt...

Det andra laget jublade.


Tjugo sekunder senare ändrade sig läget och programledare Forsell låter meddela att det var uppenbarligen inte lag B utan lag A som åkt ut...


Jag skäms så jag rodnar framför TV:n i vardagsrummet. :(


Sov sött, Bloggvärlden.

Av Beatrice F Wik - 27 mars 2010 12:53


Tar nu bort den omröstning jag startat för att få svar på vem Du är som läser i denna stund. Nu vet jag vem DU är!!! :)


40 personer deltog. Av dessa uppgav 25% att de hamnat här av en slump. 10 personer har alltså surfat och bara råkat komma in på "beabloggar." Dessa kan jag räkna bort i min trogna läsarskara.


Nu återstår 30 personer, som jag kan räkna med följer mig relativt trofast.

50% av hela skaran uppgav att de "läser för att de känner mig." 20 personer kommer till min blogg för att de känner mig. Här är alltså mina bloggläsande vänner (för jag hoppas inte att du känner mig, men ser mig som en fiende;)

 

Ytterligare 25% av hela skaran, dvs 10 personer, uppgav att de kommer till "beabloggar" för att de tycker om det jag skriver.


Inte är jag någon August Strindberg, men visst får man vara glad åt det lilla. Här får jag utlopp för min skrivarlust och jag kan åtminstone låtsas att jag är författare och fortsätta drömma..


 "Den som inte kan vara glad åt lite, har nämligen inte så mycket att vara glad för."

 

Och vet Du vad; En kollega och vän sa någonting bra till mig i samband med ett arbete som skulle göras.


"Man kan inte räkna med att man kan förändra allt på en gång.

Men fortsätter droppen envetet att droppa och droppa, kommer den till slut att nöta sönder ett stort berg."

 

Den lilla droppen har alltså förmågan- och kommer med tidens hjälp- att med ihärdighet och envishet urholka det massiva berget.

 

Så fortsätt, små droppar, att droppa i samma riktning. Det kommer jag att göra.

 

Tack förresten för att Du kommer hit och tar del av mina tankar. <3

Av Beatrice F Wik - 27 mars 2010 11:35


Igår försvann min bloggförbindelse med Facebook. Ska, enligt anvisningar fortfarande vara sammankopplad, men något skevade.


Kollar detta nu.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards