Alla inlägg den 4 april 2010

Av Beatrice F Wik - 4 april 2010 23:09

Värmlands Folkblad

söndag 4 april, vecka 13 • Namnsdag: Marianne, Marlene


26-årige Mathias basar för 7 000 hyresgäster


 



Från Kil kommer Hyresgästförening Karlstads nyvalde ordförande. Han heter Mathias Nilsson (bilden) och går från att ordna campingboende för Arvikafestivalens besökare till att föra 7 000 hyresgästers talan.

 

 

Ovanstående är, som du märker, kopierat från Värmlands Folkblad, VF. 

(En av Värmlands två stora morgontidningar).

 


Varför blir just jag så otroligt stolt över just denna artikel?


Ja, det skall jag nu förklara för Er, kära bloggvänner.



Mathias är min lärarkandidat. Förhoppningsvis en blivande kollega på vår härliga gymnasieskola.  Jag "haffade" honom ganska direkt när han kom till sin första praktik på vår skola. Den som har ansvar för VFU:n, dvs lärarstudenternas praktik, blev t o m irriterad på mig för att jag hade "plockat åt mig" kandidaten, det var nämligen inte alls tänkt från början att han skulle vara så mycket i mina klasser. Men som sagt; Jag "snodde" honom, kände direkt att det här kommer bli hur bra som helst.

 


Och min intuition visade sig vara rätt. En knivskarp kombination av jättebra tankar, ett jättefint sätt att bemöta eleverna på, kloka idéer, allvar när det behövs, men också humor emellanåt.


Skall man fungera med mig, krävs en rätt rejäl skopa humor... För mig är skrattet jätteviktigt. Det tråkiga är att folk runtomkring, innan de lär känna mig, ibland uppfattar mig som flamsig, ytlig och tramsig.


Den bilden av mig är dock helfel. Jag tänker, analyserar och reflekterar hur mycket som helst. Jag gräver ofta djupt, djupt ner, men den sidan kanske inte så många uppfattar.


Förvisso "tramsar"  jag också jättemycket.

Det är ett medvetet val.

Det är mitt sätt att bejaka livet.

 


Ojojoj, vad dålig jag är på att hålla tråden. Det var ju inte alls vad jag ville ha sagt.



Genomstolt är jag över Mathias. Min kandidat.



 

Lycka till, MIn Vän!!!

Det här fixar Du galant! :)




Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards