Alla inlägg den 5 april 2010

Av Beatrice F Wik - 5 april 2010 22:23


Bloggandet är ett mycket intressant sätt att skriva på, eftersom man får omedelbar respons på sina tankar. Dessa kommentarer, små som stora, får tankarna att spinna vidare. Nya synvinklar...


Jag började dagbokssriva när jag var 8 år. Dessa dagboksanteckningar blev till längre reflektioner, många gånger med syfte att läka. (Som du pratade om, Nettis.) Jag skrev mig igenom svårigheter i livet.


Fast jag har också skrivit i många "glada" lägen. Exempelvis förde jag dagbok över mina graviditeter och barnens första tid. Sedan rann skrivandet ut i sanden, men fick en renässans med bloggandet. Den hittills allra roligaste formen av skrivande, tycker jag. Framför allt tack vare de kommentarer jag får.


I ett tidigare inlägg fick jag en kommentar från Tina, som menade att "Vid det tillfället hade du bra magkänsla..."  Rent allmänt tror jag att vi alla längst inne har en rätt bra intuition, magkänsla, men vi viftar alldeles för lätt bort den till förmån för annat. Dock tror jag att vi skall vara lyhörda för vår intuition. Vi känner ofta, ganska omedelbart, om vi verkligen lyssnar inåt, om något är rätt eller fel. Jag tror att detta är enormt viktigt för vårt välbefinnande. Det är viktigt att jag har harmoni inom mig för att jag på bästa möjliga sätt skall fungera som människa i alla möjliga sammanhang.


Mår jag inte bra, blir jag förmodligen en sur och grinig morsa, en tråkig vän som drar mig undan, jag orkar inte "ge järnet" i jobbsammanhang, tappar lusten för allt möjligt.

 

"Om du lyssnar till ditt hjärta får du frid och ro..."

...Sägs det. Och visst ligger det mycket i det.


Sov gott, Vänner!!! ;)

 

Av Beatrice F Wik - 5 april 2010 17:42

Jag och dessa quiz...
Vad sägs om detta svar??? =)
 
Passa dig för Bea, mörkrets furstinna. Eller hur???
 
;))
Resultat: Demon
Du gömmer dig i skuggorna på dagen och hugger de dödliga på natten. Du är en rymling från helvetet och den mest fruktade demonen av demonjägarna och änglarna.
Du är mörkret...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards