Alla inlägg den 7 april 2010

Av Beatrice F Wik - 7 april 2010 22:04


Råförkyld! Inte kul, inte... Tog mig i alla fall till frissan (ringde faktiskt först och frågade om det var ok att jag kom dit med Megaförkylningen Allan, och "jo, det var det. Frissor träffar så mycket folk så de är immuna.")


Själv är jag tacksam om förkylda (och hundra gånger värre med magsjuka!!!) människor håller sig en bit ifrån mig. Baciller gillar nämligen mig, förstår ni. De attackerar som gehun...

 

Såg mig själv på ett nytaget foto och insåg plötsligt att min kalufs förväxt sig till värsta trollmorsburret. Jämnade bara till det, men jag blev sååå nöjd den här gången. Ny frissa. Hittade på samma salong en "gammal" frissa (inte till åren då...) som jag haft i många år, men som plötsligt försvann från den salong jag brukade gå till, och öppnade eget tillsammans med ett fåtal kollegor. Kul att återfinna henne. Hon var verkligen jättebra. Den typen av frisör som klipper det man ber om.


En av mina bästa väninnor har en favoritsalong som hon älskar för att "de ser vad man passar i". Inte alls min grej! Jag vet själv vad jag vill ha för frisyr, de får gärna ge tips, men de måste klippa efter mina anvisningar och inte efter vad de själva tycker att "jag passar i." Det är ju för sjutton jag som skall gå omkring i barret och jag måste väl trivas i mitt eget hår!!! Om så hela världen tycker att det ser ut som en fågelskrämma har väl nada betydelse så länge jag tycker om det. Eller?!


Frissan jag hade idag klippte snyggt efter mina anvisningar och jag blev helnöjd. Dit kommer jag att återkomma, trots att det kanske var lite dyrt.

 Trevlig var hon dessutom.


Sov sött i natt, därute.

 

En hälsning, förresten till Gull-Britt & Pappa, för att Ni läst och kommenterar, trots att Ni är på vift! Hoppas allt är gott!!!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards