Alla inlägg den 13 april 2010

Av Beatrice F Wik - 13 april 2010 23:37


Gick i ett på jobbet. Upp halv sex, buss på buss för att hinna till ett möte kl 8, sedan lektioner i ett hela förmiddagen med tio minuters paus (grav koffeinist som jag är envisas jag då med att snabbt hälla i mig kaffe på bara ett par minuter och sedan lika snabbt rusa vidare).

 Efter lektionernas avslut; snabbt till banken och apoteket, bedöming av lärarkandidat och sedan klasskonferens till 17.00 För att hinna till nästa möte, kl 18.00 i Karlstad, snikade jag skjuts av en kollega. Inte en suck att jag skulle hinna om jag tog bussen.


Mötet i Karlstad gällde planering med några andra föräldrar inför dotterns skolresa. Hm, pusslet gick att få ihop...


Så kom jag ut på skolans parkering tillsammans med två av tre arbetslagskollegor. Och ve och förbannelse: Vår tredje kollega hade fått punktering på bilen.


 Fånigt och till nada hjälp, stod jag som åskådare, då männen i sällskapet, grusiga och halvt liggande under bilen, med mycket möda och stort besvär lyckades kränga av det trasiga däcket och få på ett nytt.


Ååå, ni fantastiska män... ;)


In till Karlstad med mina två kollegor; åkte direkt till mötet då vi "förlorat i tid". Kom två minuter i sex, som förste man till galgning.


Hade dessutom glömt min mobil hemma; ingen chans att berätta var "morsan tagit vägen."

En och en halv timme i möte, dotterns skolresa i princip färdigplanerad.


 Mobillös såväl som billös; lyckades åter snika mig in i en bil, denna gång med Ellis klasskamrats mamma. Hon kör alltså hem mig.


En låt från  ett gammalt barnprogram uppsöker mig i denna stund:


" Livet i hålan är hääärligt,

så kom rocka på håll igång

-här i våran håla

Inget för oss är besväääärligt..." =)


...osv


Sov sött.




Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards