Alla inlägg den 19 april 2010

Av Beatrice F Wik - 19 april 2010 23:26



Nu har jag pysslat klart. Kände för att skriva lite till...


Känner mig lite fånig. Pratade med en man på NWT idag. Han måste betrakta mig som en stor knäppgök och jag klandrar honom inte. Förra veckan skrev jag en insändare om den omdiskuterade lärarlegitimationen. Sände den till NWT. Diskussionen blossade upp, men jag kunde inte läsa min insändare. Några dagar gick, nu är det nog en vecka t o m.


Undrade idag: Tänk om min insändare är på väg att tryckas nu, nu känns det inte lika aktuellt. Diskussionen har blossat upp, mina argument har tuggats gång på gång; kommer min insändare med nu skulle det bara vara som att jag smått efterblivet berättade "yesterdays news", liksom.


Så jag ringde upp NWT:

Jaaa, Beatrice Wiik, jag har just bearbetat det du skrivit. Det kommer i tryck på onsdag. 


"Ta bort den."


???


Nu känns det "gammalt."

 

"Visst, jag tar bort den."

 

Pinsamt, han måste ha trott att jag är knepig. Och det är väl möjligt att han har rätt. Det är inte första gången jag gjort så här. En annan gång (samma tidning) rörde det sig om en dikt jag skrivit och sänt till Poesihörnan. Plötsligt slog det mig att "Neej, här blottar jag halva mitt känsloliv för hela Värmland". Usch, kände mig fruktansvärt avklädd. Så jag ringde upp NWT och bad dem radera det jag skrivit. TRYCK INTE DIKTEN!!!


Samma frågande tonfall också då.

Okej???

 

Ja, där är jag förmodligen känd som "Knäppgök" men det är smällar man får ta.... För det är möjligt att det ligger någonting i det. ;)


Förvisso skriver jag avklätt också här på bloggen, men tyvärr har jag ju inte riktigt lika stor läsarkrets... Så här kan jag unna mig att "klä av mig lite."


Åter igen: Sov sött i natt vänner.

Många kramar från Knäppgöken.



Av Beatrice F Wik - 19 april 2010 23:00


En lång måndag, fast lugn...

Nu väntar lite strykning och sedan sängen.


Du måste bara läsa kommentaren jag skrev nedan. Jag planterar bilrosor jag, go' vänner... Det ni! Jaa, ibland blir det bara bakvänt.


Läste någonting roligt på en väns Facebook idag. Lite skojigt:


"VARNING!!! Om du får ett mail där det står att du ska dra åt h-vete: Gör det inte!!! Det är någon som luras!"

 

=)

 

Sov gott. ;)



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards