Alla inlägg den 21 april 2010

Av Beatrice F Wik - 21 april 2010 23:41

  



Vakande imorse av att jag kände mig iakttagen. Jag har vänner som berättat om dylika saker; de vaknar av att de känner sig "tittade på" men jag kan inte minnas altt jag upplevt det själv förrän idag.


En stark och tydlig känsla, trots att jag i morgontimmarna brukar sova ganska hårt;


 Öppna ögonen, Bea. (Har legat hemma och försökt ta hand om min vidriga migränattack.)


Men någonting slog upp min blick och jsg insåg ganska omedelbart stt det var Nisses närvaro.


MIn "Älskling; Katternas Katt" tycktes starkt fokuserad på mig i min smärtsamma sömn. Han låg stolt placerad på min mans del av dubbelsängen och började spinna så snart vi fick ögonkontakt. Högt och ljudligt, i vårt för övrigt tomma radhus, en sen morgon.


Jag drog honom till mig under täcker och där låg han och spann hos mig i min ensamhet som den allra stoltaste, en av de mer beskyddade och oegoistiska män (måhända av rasen katt) jag någonsin mött.


Någonting slog mig i denna stund;


"Vi kanske har mer att lära av våra fyfotade vänner än vi faktiskt tror..."



All Kärlek till Nisse


Sov Sött!




  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards