Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Hela samhället går en lustig väg till mötes

Av Beatrice F Wik - 25 april 2010 23:11


Blir så trött ibland, på mig och min stora käft...


"Snart ligger jag väl ner och undervisar."


Hjälp, hur låter detta ???


Jag som i ena andetaget står och säger att lärare är underbetalda i förhållande till vår utbildning.


Hmmm, inte bra skrivet. (Det övre.) Kan missuppfattas. Låter som om vi lärare är värsta slöfockarna...


Får väl förklara mig, tänker inte alltid när jag skriver på att jag bloggar för allmän beskådan. Vem som helst kan gå in och läsa och jag har inte den ringaste aning om vem som gör det.


Hela samhället går en lustig väg till mötes, i och med den moderna teknologin, tycker jag. Vill jag, kan jag ligga ner i sängen och skriva. Och jag vidhåller att "människan av naturen är lat" så det gör jag också.


Vi rör oss mellan TV-soffan och kylskåpet. Däremellan känner vi att vi nog borde träna, röra på oss. Fast vi egentligen är skapta att få all rörelse naturligt.


Det var så jag menade. Inget annat.


Sov gott. ;)

 
 
Ingrid

Ingrid

26 april 2010 07:40

hihihi =)
För det mesta kan jag bara le när jag läser dina bloggar... det fattas ord att kommentera =)
Kram på dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

26 april 2010 08:46

Hej!
Du är bara så söt!! jag håller med dig.. man vet aldrig vem som gå in & snokar på bloggen =) Det är ju långt ifrån alla som lämnar en hälsning!!
Hoppas du mår bra & att du får en underbar dag!
Varm kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Alessandra

Alessandra

27 april 2010 11:04

Hej hur står det till hos dig en dag som denna?
Vet att du är lärarinna men vad undervisar du i?
Ha en fin dag!

http://www.alessandra.se

 
Beabloggar

Beabloggar

27 april 2010 22:37

Hej Alessandra... Kul att höra ifrån dig. Jo, allt är bara fint. Jag undervisar i svenska och samhällsämnen.

Kram

http://beabloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards