Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Stoltaste mamman i världen är jag...

Av Beatrice F Wik - 5 maj 2010 22:39


Idag...ååå, jag är fortfarande rörd rill tårar: Inför en fullsatt aula på musikklassernas årliga vårkonsert mottog idag min dotter ett stipendium. Och inte vilket stipendium som helst: Föräldraföreningen i Norrstrands musikklasser hade valt att framhålla kamratskap och sammanhållning, så klasserna fick rösta fram den "bästa kompisen" med följande kriterier:


"Bidrar med ditt uppträdande till ett gott klimat i klassen. För din positiva livssyn, ärlighet, för att du vågar stå för det du gör samt visar hänsyn och respekt för andra i din omgivning."


Just det här ned att kamraterna fick rösta fram henne tyckte jag var roligt. Som mamma känner jag mig sprickfärdig. Har jag varit med och gett henne de här värderingarna och det måste jag ju på något vis ha gjort... jaaa, känner mig STOLTAST ikväll! ;)


Heja fina Elinor.

 
 
Ingen bild

Anna-Lena Edkvist

5 maj 2010 22:55

Va roligt både för dig och framför allt för Elinor. Ett stort grattis till henne och den stolta mamman :)

 
Bea

Bea

5 maj 2010 23:07


Tack, Anna-Lena!

Du har också fina barn som du kan va stolt över. Jag brukade kalla Isabelle för "Vackra Isa." Fråga henne om hon minns det...

Visst är det väl så, spanskläraren, att Belle betyder vacker och det stämmer på din Isabelle...

Kram på dig och tack för din kommentar ;)

http://beabloggar

 
Miraklet

Miraklet

5 maj 2010 23:18

Nämen gud vad kul!! Grattis till er båda!
Vad duktig hon är Elinor!
Kram på dig

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

6 maj 2010 00:01


Jaa, Miracle, det känns så himla kul. Just det där att hon står för det hon gör och visar hänsyn och respekt för andra är sååå viktigt, tycker jag.

Hela hon är så stark och trygg i sig själv, det är så underbart att se. Jag är så otroligt stolt över henne. Nu är hon ju tonårstrotsig och detta hör till, men Elinor är en JÄTTEFIN tjej om jag får säga det själv och det tycker jag att jag får. Positiv, levnadsglad, trygg, vänlig och vacker.

JAG ÄLSKAR HENNE SÅÅÅÅ MYCKET!!!

Kramar också till dig; fina, varma, underbara Miracle. ;)

http://beabloggar

 
Tina

Tina

6 maj 2010 07:37

Å, men Gud va kul!! Stort GRATTIS!!
Förstår att du är stolt. det va ett mycket fint stipendie!! Men du har väl endel att tacka dig själv för att detta hände ? =) Underbar mamma som lärt sin dotter en av de viktigaste sakerna i livet.. att vara en bra medmänniska!!!!
Sådan mor, sådan dotter!!! =)

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Mona

6 maj 2010 08:50

Hon är med andra ord lik sin mor :-)

 
Ingen bild

Gittis

6 maj 2010 09:06

Grattis Grattis !!!

Jag blir så glad och rörd när jag läser detta. Jag kan också intyga i att kriterierna stämmer exakt på Elinor

Kram på Er

 
Dina

Dina

6 maj 2010 09:34

Bravo! Till er bägge två! Och jag önskar er många såna här lyckliga stunder till! :-)

Kram
Dina

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

6 maj 2010 16:53

Jag vet inte om min förra kommentar gick hem. Men jag skriver en ny.
Det var jätteroligt att sitta där och höra hennes namn läsas upp och se henne gå upp på scen. Då kände vi oss stolta. Ni kan vara stolta över henne både du och Håkan och över Lilleman också.
Konserten var dessutom toppen.
Kram på dig

 
Bea

Bea

6 maj 2010 17:33

ÅÅÅÅÅ, tusen tack, finaste vänner för gulliga ord!!! Jag blev så glad för dem.

http://beabloggar

 
Bea

Bea

6 maj 2010 17:38

Sur jag blir... bara halva kommentaren kom med förut när jag skrev.

Ville också säga att Ni också har världens finaste ungar. Det har vi väl allihop, det är väl så det ska va, eller hur???!!!

Kul att du hälsat på hos mig, Mona. Hoppas allt är bra med dig. Hälsa din goa tös också. ;)

Varm bamsekram från mig

http://beabloggar

 
Miraklet

Miraklet

6 maj 2010 23:10

Hej underbara Bea!
Du finns i mina tankar också!
Hur har din dag varit idag?
Jag har ju praktik, inom hemtjänsten så har varit på en massa olika hembesök hela dagen :)

Kramar

http://abimopectore.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards