Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Beatrice F Wik - 19 maj 2010 23:29


Är dålig på att skriva nu. Känner att snaran dras åt allt tightare, vad gäller tiden. Maj, maj, maj. Vackraste månaden. Men nu skall alla säckar sys ihop i skolan. Läsåret håller på att avslutas, betyg skall sättas, nationella prov rättas. Osv...

 Lite kul fester väntar, är verkligen på humör att komma ut ur min bur just nu. En väninna har fyllt 40, rajtan tajtan nästa lördag... Det ser jag verkligen fram emot. ;)


Det här med bussar och kontanter blir jag galen på. Mycket bra idé förvisso, jag förstår att det minskar rånrisken rejält, men det kan också ställa till med krångel. Jag lånade ut mitt busskort till min dotter härom dagen, fick tillbaka det nästan urladdat och hade helt glömt bort att ladda upp det. Tog mig tre mil genom Värmlandsskogarna från mitt hem till mitt jobb idag, men när jag skulle åka hem var jag tvungen att flytta över pengar till kontot dit mitt kontokort är kopplat. Kom ut från min skola strax innan dess att bussen skulle gå vid fyra och upptäckte att banken stängde klockan tre. Bara öppen till fem på torsdagar... Skiiit, liksom. Ja, det borde man ju kanske veta. Klantig nog är man, att fastna i Grums. (Inget fel med Grums, förvisso, men det är ju faktiskt inte där jag bor.)


 Tre mil hemifrån utan vare sig bil eller busskort. Lyckligtvis stötte jag på en vän som var vänlig nog att låna ut sitt busskort till mig, så det löste sig i alla fall. Jag har hemskt fina människor omkring mig; känner mig lyckligt lottad...


Promenerat har vi gjort under kvällen också, jag och bästa vänninan. Sååå skönt. Vi har gått, gått och gått. Pratat, pratat och pratat. Härligt är det att den ljuvaste tiden ligger framför oss. Maj, juni. Den tiden är magisk. Nu blommar allt upp. Nu får vi passa på att ta för oss av livets goda. Nu kan vad som helst hända...


Sov gott i natt. :)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards