Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Den här tiden är magisk ;)

Av Beatrice F Wik - 19 maj 2010 23:29


Är dålig på att skriva nu. Känner att snaran dras åt allt tightare, vad gäller tiden. Maj, maj, maj. Vackraste månaden. Men nu skall alla säckar sys ihop i skolan. Läsåret håller på att avslutas, betyg skall sättas, nationella prov rättas. Osv...

 Lite kul fester väntar, är verkligen på humör att komma ut ur min bur just nu. En väninna har fyllt 40, rajtan tajtan nästa lördag... Det ser jag verkligen fram emot. ;)


Det här med bussar och kontanter blir jag galen på. Mycket bra idé förvisso, jag förstår att det minskar rånrisken rejält, men det kan också ställa till med krångel. Jag lånade ut mitt busskort till min dotter härom dagen, fick tillbaka det nästan urladdat och hade helt glömt bort att ladda upp det. Tog mig tre mil genom Värmlandsskogarna från mitt hem till mitt jobb idag, men när jag skulle åka hem var jag tvungen att flytta över pengar till kontot dit mitt kontokort är kopplat. Kom ut från min skola strax innan dess att bussen skulle gå vid fyra och upptäckte att banken stängde klockan tre. Bara öppen till fem på torsdagar... Skiiit, liksom. Ja, det borde man ju kanske veta. Klantig nog är man, att fastna i Grums. (Inget fel med Grums, förvisso, men det är ju faktiskt inte där jag bor.)


 Tre mil hemifrån utan vare sig bil eller busskort. Lyckligtvis stötte jag på en vän som var vänlig nog att låna ut sitt busskort till mig, så det löste sig i alla fall. Jag har hemskt fina människor omkring mig; känner mig lyckligt lottad...


Promenerat har vi gjort under kvällen också, jag och bästa vänninan. Sååå skönt. Vi har gått, gått och gått. Pratat, pratat och pratat. Härligt är det att den ljuvaste tiden ligger framför oss. Maj, juni. Den tiden är magisk. Nu blommar allt upp. Nu får vi passa på att ta för oss av livets goda. Nu kan vad som helst hända...


Sov gott i natt. :)

 
 
Ingen bild

Tina

20 maj 2010 07:02

Hej sötnos!!!
Å, jag tycker oxå att det är svårt att finna tid & ork att blogga nu, men det är nog bara en period =)
Jag håller på att städa ÖVERALLT!! Hemma, bloggen, jobbet...suck.. men det SKA bli bra till slut..fniss... Ibland behövs det en rensning för att kunna ta emot allt nytt som pockar på uppmärksamheten =)
Hoppas att du mår bra min vän!! Jag tänker så mycket på dig & känner mig såååå lyckligt lottad som hittat en så fin vän som du!!
Varm kram & ha en underbar Torsdag!
Kram Tina

 
Ingrid

Ingrid

20 maj 2010 07:27

Ja , Maj är verkligen HELT underbar!!
Trist med busskortstrasslet, jag kan tänka mig att det blir mycket mer krångel om man kommer på i sista minuten om något händer så man är tvungen att fara med buss...
Jag har ännu inte själv råkat ut för det men kan se det framför mig...
Nåväl, nu ska inte jag hjälpa till att måla fan på väggen =)

Elin växer så det knakar ja.. jag får väl komma till dig om några råd sedan när hon kommer till den spottande och fräsande åldern när man ska vara överseende med allt... ;-) eller hur var det nu ?!! hihi...
Usch ja,, är lite deprimerande att det går SÅÅÅ fort, men å andra sidan så är det väl därför man skaffar barn .. för att dem SKA växa och bli stora vackra underbara människor som vi hjälpt på bästa sätt vi kunnat!!
Hå hå ja ja...

Ha en bra dag, vännen!
Kram Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Gubbfan

Gubbfan

20 maj 2010 07:44

Det kan, som du skriver, vara krångligt när man inte kan använda kontanter. Man diskuterar ju dessutom på fullt allvar att ta bort kontanter i vanliga affärer också.
Men tanken är ju att du skall vara spårbar alltid överallt.
Ifall du skulle irra bort dig eller så.
Man kan ju följa din mobil i realtid just nu. Om du till äventyrs inte vill upplysa om vilka platser du besöker eller vilka människor du träffar måste du ta ut batteriet ur telefonen. Inte bara stänga av den. Det hjälper fortfarande.

Allt för att du skall kunna spåras.

Det känns lite kusligt att man diskuterar hur hela befolkningen skall kunna buggas, att man inte kan få vara anonym, att hela befolkningens DNA eventuellt skall registreras, att meddelarskydd och budbärarimunitet har börjat naggas i kanten, att man måste kunna visa ID-handling för snart sagt alla transaktioner, att det mer och mer börjar likna någon dystopi man läste som ung.
Fast det gör det ju enklare för polisen att spåra brottslingar och eventuellt hot mot rikets säkerhet.

Det är väl som de säger: Har du rent mjöl i påsen, så har du inget att frukta.

Men vem bestämmer vad som är rent mjöl?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

20 maj 2010 09:40

Tänkte du inte på att det är nära till Vålberg och där kan finnas en bil?
Kram på dig

 
Ingen bild

Bea

20 maj 2010 22:58

Å, Gull-Britt, det känns bra att veta...

Nästa gång jag inte tar mig hem från Grums skall jag ringa på Vålbergstaxin ;) Tusen tack!!!

Fast jag antar att jag i fortsättningen kommer att bli mer uppmärksam på det här med laddning av busskort.

Det känns ändå underbart att veta, och det är väl kanske egentligen det hela livet går ut på: värme, omtanke, kärlek; Faller jag, finns det någon som tar emot. Som reser mig upp igen.

Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards