Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Beatrice F Wik - 28 maj 2010 20:32


Ibland tycker jag att jag är en stark person. Seg som en oxe. Det tycker jag dock inte nu. Nu är jag skör som en porslinsdocka; Hanteras jag för hårt nu, faller jag samman i bitar. Känns det som i alla fall. Jag är svag och bräcklig i denna stund.


Lyckligtvis har jag hemskt bra kollegor. De bästa i världen. Förstående och inte alls fördömande, trots att "jag sviker". Har gått omkring med migränattacker av och till i några veckor nu, vilket gått ut över mitt jobb. Men inte ett ont ord på min arbetsplats; där andra tvingats ta vid när jag "fallit ifrån". Guld till Åsfjärden. Till alla mina vänner och kollegor. "De befinner sig på en hög nivå" som en annan kollega uttryckte sig om kollegiet i ett annat sammanhang.


Min kropp börjar säga ifrån. Jag vet att detta låter helsjukt: Jag driver mig själv så hårt att kroppen slutligen skriker rätt ut: Lägg av nu, Bea!!!

Måste verkligen se över mitt liv, för så som situationen är nu mår jag uppenbarligen inte bra. Vill säga det igen: Det rör sig inte alls om min arbetssituation, även om den blir drabbad. Det rör sig om helt andra saker.


Ikväll hade jag bokat upp mig med ett gäng gamla vänner och kollegor. Det hade varit så roligt att träffa alla gamla donnor och donnar, men jag fick avboka. Jättetrist. Får se om jag lyckas med morgondagens evenemang: ska fira en granne/ väninna som fyllt 40. Ser fram emot det med, men vem vet vad som händer?


Blir så sur på mig själv, på detta kvinnliga betéende: Martyren, liksom... Ett offer för alla omständigheter runtomkring. När jag skulle kunna ta kommando över hela situationen, väljer jag istället att tycka synd om mig själv och fortsätta i alla fall.

 

Hmmm... Har en del att lära...


Sov Gott i natt.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards