Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Beatrice F Wik - 1 juni 2010 22:57


... min klass, två av mina kollegor och jag på Boda Borg idag. Underbart väder; Vi satt ute i solen och käkade och fikade, pratade, bara helt oslappnat om allt och ingenting, och körde igenom alla dessa svåra banor med flera glada skratt...


Jag bad min närmaste kollega ringa och väcka mig imorse, eftersom vi skulle åka hemskt tidigt. Om jag ska åka någonstans tidigt har jag en tendens att få nojor: "penibelt att försova sig, liksom..." vilket brukar resultera i att jag knappt kan somna och lyckas jag väl med detta vaknar jag ett tusen gånger av rädsla att inte vakna i rätt tid. Somnade dock tryggt i vetskap om att kollegan pålitligt skulle ringa halv sex. Vaknade till 4.45: "Å, jag får sova lite till..." och somnade åter tryggt.


Alldeles för tryggt, tror jag. För när kollegan väl ringde, som bestämt, halv sex, barättade han att någon svarat, det skrapade till, men ingen var där.


Lyckligtvis ringde han upp igen och då hade jag vaknat till liv. Trodde förmodligen att det vär väckaralarmet i mobilen som tjöt, när han ringde och ställde fortfarande sömndrucken alarmet på "snooze" i 9 minuter.


Jaa, ibland blir det förvirrat.

 Nu är jag trött efter en lång, härlig dag, så snart väntar sängen.


Sov Gott!!! ;)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards