Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Beatrice F Wik - 12 juni 2010 21:28


Stadslopp i Karlstad idag. Som jag inte sprungit, men har träningsvärk i alla fall. Hur kan man lyckas med det? Jo, jag har varit funktionär vid stadsloppet. Min dotter tränar friidrott i IF Göta (precis som jag gjorde när jag var i hennes ålder, fast hon är bättre än jag var. Hon tränar och tävlar hejvilt.)


I alla fall, sedan ett par år tillbaka brukar jag tjänstgöra som funktionär vid det årliga Stadsloppet. Det brukar vara trevligt, jag har tidigare stått vid vätskekontrollen, delat ut vatten/energidryck och hejat fram sprinterna. Lite folkfest och alldeles underbart när vädret är vackert.


I år fick jag dock en annan uppgift: Jag har dirigerat om trafiken i innerstan och det var bannemej ingen enkel uppgift..Hela Drottninggatan; Karlstad mest centrala gata, stängdes av i ett par timmar och under den tiden var jag en av dem som stod och dirigerade om bilisterna. Stod med båda armar rätt ut i två timmar och vevade åt olika håll, så nu har jag träningsvärk i armarna och ont i nacken. Ett tag var jag genomsur p g a regnet och iskall, så nu blir jag säkert sjuk... Hade först min son med mig, då jag trodde att vi skulle servera vätska, men honom fick jag skicka hem. Han kunde inte stå med mig där, mitt i vägen.


Nu vet jag alltså hur det är att jobba som trafikpolis... ;)

Ganska ansvarsfullt jobb, faktiskt. Där går det inte att stå och sova. Oooops, jag vinkade fel, så ni krockade, liksom...


Ja, nu har jag provat på det. Och är fortfarande rätt tillfreds med mitt val av yrke.


Sov Sött!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards