Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Beatrice F Wik - 24 juni 2010 00:13


Jag är en dålig bloggvän just nu. Dålig på att skriva, dålig på att läsa, får jag väl erkänna :(

 Men jag kommer tillbaka, kamrater. Lägger dock bloggen åt sidan ett slag för att koncentrera mitt skrivande på noveller. Brukar ju göra det lite av och till varje skollov och nu behöver jag det i allra högsta grad, med tanke på att jag fick ett litet inkomstbortfall denna månaden pga migränattacker och dylik skit, rent ut sagt...


När jag skriver måste jag fokusera. Lägger då bort allt annat skrivande, annars blir det blaha blaha åt alla håll... ;)


Vill bara berätta om en lite lustig incident som inträffade häromdagen:

En av mina passioner i livet är katter.

 

Jag har två själv och en "på andra sidan" och jag är en flitigt anlitad kattvakt hos mina grannar och släktingar. Till nöje för mig, vill jag tillägga. Kattjejerna, som jag brukar passa i grannskapet, är också flitiga besökare i mitt hem. De är mycket sociala över huvud taget. Lustigt värre blev det bara härom dagen, när en av grannens två kattjejer smugit sig in i min bil, som stod med öppen dörr under tiden som jag var i full fart med att lasta ur packning ur bilen. Utan min vetskap befann hon sig i baksätet när jag senare började köra.


Jätteläskigt; plötsligt såg jag i ögonvrån någonting gråbrunt kasta sig mot mig i framsätet!!! Och jag som verkligen trodde att jag satt helt ensam i bilen!!!


Hjälp!!! Vad sjutton var det där, liksom?!


Vi blev nog lika rädda båda två; antar att katten aldrig åkt bil förut, med brummande motorer och allt! Och jag, när något mystiskt kom flygande mot mig från baksätet...


Släppte ur henne. Och jag förmodar att den lilla missan passar sig rejält för att hoppa in i bilar fortsättningsvis!


Sov Gott; Alla <3

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards