Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Beatrice F Wik - 29 juni 2010 00:15


Usch, mitt novellskrivande går inte alls bra. Jag är "farlig" när jag är ledig. Har jag mycket tid, kan jag bli hur seg som helst. Jag är urkass på att "få det gjort". Hör ihop med kvällsmänniskotypen, tror jag. Känner många morgonmänniskor, förmodligen består väl världen av fifty-fifty. Den typen av personer som vill ha saker undanstökade tidigt på dagen, för att sedan kunna koppla av.


Jag gör på motsatt vis. Har jag 20 timmar på mig att uträtta någonting, inte tusan gör jag det timme ett, för att sedan i lugn och ro kunna njuta av att det är klart. På mitt förra jobb var jag och en av de bästa väninnorna kända. Eller kanske ökända. "Normala lärare"  vill komma i god tid, sitta ner en stund och andas innan det är dags att ta itu med dagens första utmaning. Väninna C och jag är väl inte normala. Vi samåkte våra tre mil till jobbet; resan tog exakt 25 minuter. En halvtimme innan for vi. Parkerade bilen, slängde av oss jackorna och gick sedan raka vägen till lektionssalen och undervisade. Förberedda och noggranna var vi förvisso, men just den där tiden på morgonen gav vi ingenting för.


Jag tror nästan att tidspress eggar mig. Ojojoj, här har vi lång tid på oss, så tjo, då lattjar vi runt ett tag, tills det blir "strid på kniven" och där går jag in och kör på i 110.


Så, jaaa... nu är jag ledig. Borde kanske skriva lite, jag har för sjutton bestämt mig för det, ju!!! And I need the money! Jag ska rejält ta mig i kragen och sätta fart på det sega döfläsket jag går omkring och drar på!!! Fast jag är hemskt farlig.... när jag är ledig. ;)


Sov Gott



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards