Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Beatrice F Wik - 9 juli 2010 21:30


Jag har inte lagt in några sommarbilder från den här säsongen, så det får duga med fjolårets. Lite sommarkänsla.... Underbart, eller hur?

 

Kan tala om att Elli nu, exakt ett år efter att den här bilden tagits är någon centimeter längre än jag... En fotbollsgrabb är väl passande i dessa VM-tider?


        

Av Beatrice F Wik - 9 juli 2010 20:36


Inte så ofta jag skriver och läser nu. Har häcken full med att ha semester! =) Nej, skämt åsido, men det är skönt att ta vara på den tid man kan vara ute. Snart väntar en regnig höst och en lång kall vinter (här skriver positiva klubben). PÅ tal om parantesen så stämmer verkligen ett av de där fåniga men underhållande quizen vi roar oss med, du och jag, Dina. Den där om att du är ljusets drottning och jag mörkrets, eller hur det nu var. Jag blev den svarta demonen som gärna sitter uppe på nätterna, lite mystisk för omvärlden kanske, medan du blev den som sprider glädjen. Du har en sådan härlig glad energi medan jag gärna svartmålar världen. Fast jag vet att man faktiskt väljer själv, men det är inte lätt alltid...

 

Fast hösten gillar ju faktiskt jag. Tycker om att läsa, se filmer, tända levande ljus och mysa. Sedan tror jag att det har mycket att göra med gamla minnen. Det finns två upplevelser i mitt liv som inte kan jämföras med något annat. De lyckligaste dagarna i mitt liv. Båda dessa dagar har inträffat på hösten och det var de dagar då mina barn kom till världen.


Minns Elinors andra dag i livet som om den vore igår, fast det är 13 år sedan. Minns hur jag vaknade på BB med ett litet svarthårigt troll bredvid mig (hon föddes som en liten trollunge med massvis av hår;). Minns känslan, hur underligt det kändes att plötsligt vara mamma, att ha en annan liten filur att ta ansvar för. Fast det var enbart lycka för mig. Och jag minns att jag tittade ut mot innergården, med träd i alla de färger. Vackert. Så, jaa, jag tycker om hösten.


Ha en bra kväll, Alla Fina! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards