Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Beatrice F Wik - 12 juli 2010 00:24


Upptäckte just, nu när klockan passerat midnatt, att det kom upp en ruta med "Inlägg för ett år sedan." För exakt ett år sedan, t o m vid den här tiden på dygnet (jag är ju nattuggla) skapade jag Beabloggar.


Beabloggar har gett mig så många sköna skrivstunder på kvällskvisten vid datorn, så många intressanta och tänkvärda kommentarer och flera nya, jättefina vänner.


Den här är till Er, ni vet själva vilka jag syftar på. ;)


Av Beatrice F Wik - 12 juli 2010 00:00



Så är då fotbolls-VM slut och Spanien mästare. Jag är hemskt dåigt insatt, så jag kan inte kommentera så mycket, men jag har en familj, framför allt en grabb, som är fruktansvärt intresserad. Ett gäng män och pojkar satt idag här ute på gräsmattan och grillade inför Den Stora Matchen. Grannen Helena och jag joinade ett tag, men ställde oss rätt snart i ett eget litet hörn och pratade om annat. Fotbollssnacket befann sig nämligen på en nivå där vi inte alls fattade vad de pratade om. =)

 

Min dotter är fotbollstjej, nufrtiden spelar väl de flesta tjejer, det är klassfotboll och jag vet inte allt. Jag har dock aldrig riktigt förstått syftet med att springa efter en boll. På min tid var det ju lite annorlunda, det var inte lika vanligt att tjejer spelade. Jag ägnade mig åt andra sporter istället; det var dans, det var ridning, friidrott ett tag och tennis, men aldrig fotboll. Dessutom kommer jag från en familj där ingen, inte ens min far, intresserat sig vare sig för fotboll eller hockey.


Nu är det i alla fall slut, så vi får väl se vad grabben kommer att uppslukas av nu. ;)


Hoppas Du redan sover sött...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards